וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: הורגש רעש משנה נוסף, החשש מצונאמי הוסר

לאחר רעש אדמה נוסף הוסר החשש מצונאמי שיכה בצפון יפן. החשש הגרעיני לעומת זאת, רק מתגבר. מניין ההרוגים והנעדרים עומד על 27,000, ומשלחת הסיוע של צה"ל נחתה ועושה דרכה למיאגי

לאחר שפורסמה הודעת אזהרה מפני צונאמי נוסף בצפון יפן והכניסה את תושבי צפון המדינה למתח ודריכות, השלטונות במדינה פרסמו הלילה (שני) הודעת הרגעה בה נאמר כי החשש הוסר וגלי הצונאמי לא יגיעו לחופי המדינה - כך דווח ברשת CNN. ההתרעה פורסמה בעקבות רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 6.5 בסולם ריכטר שהורגשה מוקדם יותר הלילה בצפון המדינה.

עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק מרעידת האדמה הנוספת.
מניין ההרוגים והנעדרים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה ב-11 למרץ עומד לפי שעה על 27,000 בני אדם.

משלחת הסיוע של צה"ל נחתה הערב ביפן, והחלה לעשות את דרכה אל מחוז מיאגי במדינה, שנפגע בצורה הקשה ביותר בצונאמי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח ביום שבת עם ראש משלחת הסיוע, תת אלוף שלום בן אריה, ושלח את ברכתו לחברי המשלחת. "אתם השגרירים של ישראל האמיתית ושל העם הזה שפועל לטוב, אני מקווה ובטוח שתצילו רבים", דברי נתניהו.

המשלחת כוללת 50 מתנדבים מפיקוד העורף וחיל הרפואה בצה"ל, וציוד בסך 18 טון הכולל שמיכות, ביגוד ושירותים ניידים. השיגור תואם באמצעות משרד החוץ על פי הבקשות של מרכז האסונות הלאומי היפני.

יפן מנסה להתאושש מרעידת האדמה והצונאמי, מרץ 2011. GettyImages
רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 6.5 בסולם ריכטר הורגשה בצפון המדינה/GettyImages

ולצד ניסיונות השיקום מהאסון, החשש הגרעיני נמשך, וממשיך להדאיג את מדינות העולם כולו: כמויות קטנות של יוד רדיואקטיבי מהכור הדולף בפוקושימה התגלו הערב במי גשם במסצ'וסטס שבארצות הברית. יחד עם זאת הרשויות במדינה מיהרו להרגיע ולהדגיש כי לא מדובר בריכוז שעלול לזהם את מי השתייה.

החברה המפעילה את הכור בפוקושימה הודיעה היום כי הדיווח שהעבירה, לפיו הקרינה שנרשמה בכור מספר 2 היא ברמה הגבוהה "פי 10 מיליון מהרגיל", אינו נכון. החברה טענה כי נעשתה טעות במדידת הקרינה וכי היא מתנצלת על הפרסום השגוי. יחד עם זאת, בהודעה הודגש כי רמת הקרינה במקום היא עדיין גבוהה מהרגיל. "לצערנו אין לנו לוח זמנים קונקרטי לסום המשבר, ואני מעריך שזה עלול לקחת עוד חודשים רבים ואפילו שנים", אמר סקא מוטו, סמנכ"ל החברה.

"אני חושב שהמצב הופך להרבה יותר חמור ממה שנתנו לנו להאמין קודם לכן", אמר מומחה הגרעין נג'דמין משקטי מאוניברסיטת דרום קליפורניה, לסוכנות הידיעות רויטרס. "בעיני המצב הוא הרבה יותר חמור מכדי שמדינה אחת תוכל להתמודד איתו בעצמה. לעניות דעתי הנושא הזה צריך לעבור לראש סדר העדיפויות של מועצת הביטחון באו"ם, והוא הרבה יותר משמעותי וקריטי מהמצב בלוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully