וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי יעביר לניצולי השואה 130 מיליון שקלים

בנק לאומי והחברה לאיתור והשבה של נכסי נספי השואה הודיעו על פשרה, לפיה יעביר הבנק 130.8 מיליון שקלים למשפחות הנספים

בנק לאומי, והחברה לאיתור והשבה של נכסי נספי השואה בע"מ, הודיעו הבוקר (ראשון) כי חתמו על הסכם פשרה, לפיו ישלם הבנק לחברה 130.8 מיליון שקלים, מתוך מטרה לסייע לניצולי השואה ולתשלום כספים ליורשים של נספי השואה. מתוך סכום זה, העביר הבנק כבר בשנת 2007 סך של 25.8 מיליון שקלים.

לפי הודעת בנק לאומי, הסכם זה מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל תביעות החברה לאיתור והשבה כלפי הבנק וכן כי אין בעצם החתימה משום הכרה של הבנק בתביעה. "אף על פי כן", ציינו בלאומי, "מתוך רצון לאפשר סיוע לניצולי השואה בעודם בחיים, הגיע הבנק להסכם עם החברה, ובהתאם, נקבע כאמור בהסכם, כי כספי התשלום מיועדים לסייע לניצולי השואה וכן לתשלום כספים ליורשים זכאים של נספי השואה".

הפשרה הושגה במקום התביעה שהתנהלה בשנים האחרונות כנגד הבנקים השונים, המחזיקים בכספי חשבונות יהודי אירופה שנספו בשואה. בסך הכל נאמדים חובות כלל הבנקים בישראל אותם תובעת החברה להשיב בסך של 400 מיליון שקלים, אולם כאמור, כעת ירד מחובות אלו חובו של בנק לאומי, שהגיע לפשרה בנושא.

ההסכם בין הבנק לחברה נחתם ואושר ע"י דירקטוריון החברה לאיתור והשבה של נכסי נספי השואה וע"י דירקטוריון בנק לאומי, וניתן לו תוקף של פסק בוררות. לצורך גיבוש הסכם הפשרה נעזרה החברה לאיתור והשבה של נכסי נספי השואה במשרד עוה"ד ויינרוט ושות', ובנק לאומי נעזר במשרדי עוה"ד כספי ושות' וקנטור אלחנני טל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully