וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מכנס הפלגים בעזה, ידרוש את הפסקת הירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.3.2011 / 18:40

על רקע ההסלמה, יכנס היום הארגון את כל הפלגים החמושים וידרוש מהם לציית להפסקת האש. בינתיים ברמאללה: אבו מאזן נועד עם בכירי חמאס, לראשונה זה כשנה. ירי הקאסם נמשך גם הערב

אלוף פיקוד הדרום טוען כי ברצועת עזה שוררת אנרכיה - בחמאס מנסים לעשות סדר. על רקע ההסלמה בימים האחרונים בדרום, זימן היום (שבת) הארגון השולט ברצועה נציגים מכל הפלגים החמושים הפועלים בה, לפגישה דחופה על מנת לדון בהסלמה ובצורך לדבוק בהפסקת האש. בפגישה, הנערכת אחר הצהריים במלון אל-קודס בעזה, צפוי חמאס לדרוש מהפלגים לציית להפסקת האש עם ישראל ולחדול מירי הרקטות. למרות זאת, בשעות הערב רקטת קסאם נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, "אבו עוביידה", הסביר היום את ההיגיון מאחורי התנהלות הארגון. לדבריו, אם לא יגיב על "התקפותיה של ישראל" - לא תהיה לו זכות קיום. יחד עם זאת, לדבריו, "מדי פעם אנו עושים שימוש בטקטיקות על מנת להחליט על אופי התגובה, על המקום ועל המועד. חשוב להבהיר כי האסטרטגיה שלנו היא להגיב על מתקפה ולא לעמוד בצד מבלי להגיב. כל פשע שתבצע ישראל יגרור באופן טבעי תגובה מצד ה'התנגדות'. לא נוכל להישאר אדישים".

הירי מהרצועה נמשך גם הלילה, ובין היתר, פגעה רקטה בבית במועצת אשכול, וגרמה לו נזק. "כמעט כל המשפחה שהתה בבית", סיפר היום לוואלה! חדשות מרסלו, בעל הבית. "שמענו את האזעקה והקסאם התפוצץ במרחק שלושה מטרים מחלון הסלון, מחוץ לבית. רק במזל אף אחד לא נפגע".

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, אמר היום בצהריים כי "יש אנרכיה בתוך הארגונים בעזה וגם בחמאס. אין שם שליטה. זה לא שיח, זה יותר שיח תותחים, כי אין שם שליטה. יש שחיקה מאז מבצע עופרת יצוקה ויש בצד השני זיכרון שמתקצר. אני מקווה שהם יתעשתו. הדבר תלוי בצד השני".

בתוך כך, נועד היום בצהריים יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם משלחת של בכירי חמאס בגדה, ובראשם יו"ר הפרלמנט מטעם הארגון, ד"ר עזיז דוויכ, ושר החינוך לשעבר בממשלת חמאס, נאסר א-דין א-שאער. זו פגישה ראשונה של אבו מאזן עם בכירי התנועה, זה כשנה. המשלחת דנה באפשרות שאבו מאזן יבקר ברצועה לצורך דיונים על הצעת הפיוס בין חמאס לפתח. גורמים פלסטינים בכירים אמרו לכלי תקשורת פלסטיניים כי אבו מאזן יגיע לעזה "רק אם יובטח שיושג בסוף הביקור הסכם בין פתח לחמאס".

* עדכון ראשון - 15:25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully