וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר מתוח בדרום: גראדים בב"ש, פצמ"רים באשכול

רמי שני, יהושע בריינר ואריאל נוי

23.3.2011 / 9:51

הירי לא פוסק: שתי רקטות גראד נפלו הבוקר בעיר באר שבע. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים. במקביל נפלו שבע פצצות מרגמה במועצת האזורית אשכול

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: רן צימט)

רקטת גראד התפוצצה הבוקר (רביעי) בשטח פתוח סמוך לעיר באר שבע. אזעקה נשמעה בבאר שבע, בעומר וביישובים הסמוכים. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל נפלו הבוקר גם שבע פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול, גם שם לא דווח על נפגעים או על נזק.

מוקדם יותר הבוקר נפלה רקטת גראד בחצר בניין בשכונת מגורים באר שבע. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מהדף רסיסים. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בעיר. בעקבות האירוע לא מתקיימים היום לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר. רקטה נוספת נפלה מאוחר יותר בשטח פתוח ליד העיר, אך לא דווח על נפגעים או על נזק.

כמה בני אדם לקו בחרדה, וצוותי מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום. אחד מנפגעי החרדה פונה גם הוא לבית החולים סורוקה. אזעקה עולה ויורדת הושמעה לפני הנפילה. עוד דווח כי בבית החולים סורוקה בעיר פינו מספר מחלקות לאזור מוגן.

הרקטה התפוצצה בכביש בלב שכונת מגורים בעיר. נזקים רבים נגרמו לדירות בסמיכות למקום. "הגענו למקום וחסמנו אותו על מנת לאמוד את היקף הנזק, וחבלנים סרקו את שטח הנפילה", סיפר מפקד תחנת משטרת באר שבע, סגן ניצב יוסי כהן. עובדי העירייה הגיעו גם הם למקום ופינו את הרסיסים והשברים. שרידי הרקטה שהתפוצצה מדגם גראד בקוטר 120 מילימטרים, פונו ע"י חבלנים.

תושבים מבוהלים ומקלטים סגורים

"שמענו אזעקה ופיצוץ חזק מאוד", סיפרה חציבה בן שבת, המתגוררת בבניין שנמצא ממול הכביש בו נפלה הרקטה. "התעוררנו בבהלה וכל הבית רעד. כל החלונות התנפצו. אין לי ממ"ד בבית והמקלט הקרוב סגור. יש בו ציוד של עיריית באר שבע, במקום להיות פתוח לתושבים", הוסיפה.

תושבים רבים מהשכונה הגיעו למקום כדי לנסות ולהבין מה קרה ומהו גודל הנזק. "אני גר כאן קרוב ואני יכול לנוע רק על כיסא גלגלים. פתאום שמעתי פיצוץ וראיתי רסיסים בבית ומאוד נבהלתי", סיפר אחד התושבים.

אמש נורתה רקטת גראד מכיוון רצועת עזה לעבר העיר אשדוד. הרקטה נפלה מדרום לעיר, אך לא דווח על נפגעים או על נזק. ברחבי העיר נשמעה אזעקה עולה ויורדת. כוחות הביטחון מנסים לאתר את מקום נפילת הרקטה. זמן קצר לאחר הירי תקף חיל האוויר מחבל בצפון רצועת עזה, במרחב ממנו בוצע הירי. כך נמסר מדובר צה"ל. במקום זוהתה פגיעה.

עדכון ראשון 5:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully