וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהנדס הפלסטיני שנחטף: "המוסד חקר אותי"

ארגון זכויות אדם פלסטיני טוען שעורך דין מטעמו נפגש עם דיראר אבו-סיסי שעצור בישראל, ומסר לו פרטים אודות חטיפתו. לדבריו, הוא נחטף ונחקר על ידי שישה אנשי מוסד

המרכז הפלסטיני לזכויות אדם היושב בעזה פרסם אמש (שני) פרטים חדשים אודות חטיפתו של המהנדס הפלסטיני, דיראר אבו סיסי, באוקראינה. הארגון טוען כי עורך דין מטעמו נפגש עם אבו סיסי, שמסר לו פרטים אודות נסיבות חטיפתו. אבו סיסי אמר לעורך הדין כי ב-19 בפברואר היה בדרכו ברכבת מחרקוב לקייב, על מנת להיפגש עם אחיו יוסוף, אשר הגיע לפגישה מהולנד.

אבו-סיסי סיפר כי במהלך הנסיעה, ניגשו לקרונו שלושה אנשים, שניים מהם במדי צבא, וביקשו ממנו להציג להם את דרכונו. משסירב, הם איימו עליו ולקחו את הדרכון בכוח. השלושה הורידו אותו מהרכבת בכוח בתחנת פולטבה, אזקו אותו ושמו כיסוי על ראשו.

בהמשך תיאר המהנדס כי הוא הוסע לקייב, שם הוחזק בדירה בה שהו שישה אנשים נוספים, שהציגו עצמם כאנשי מוסד. אבו-סיסי הוסיף כי "אנשי המוסד" המתוארים חקרו אותו, ובהמשך העלו אותו על טיסה שארכה בין ארבע לחמש שעות, שיעדה לא ברור לו. כ-30 דקות לאחר הנחיתה, הוא הועלה על טיסה נוספת, שארכה כשעה, ויעדה היה ישראל. הוא טוען כי במשך שבועיים נאסר עליו ליצור קשר עם עורך דין, איסור שהוארך לאחר מכן ב-11 ימים נוספים. לטענתו, בחקירתו בישראל הופרו זכויותיו.

ביום ראשון הודתה לראשונה ישראל כי היא מחזיקה במהנדס הפלסטיני. בתום דיון שהתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה, בו התקבלה החלטה המתירה להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום על הפרשה, התפרסמה הודעה לפיה אבו-סיסי עצור ומוחזק בבית כלא לצרכי חקירה. עם זאת, בהחלטתה קבעה השופטת כי "נאסר פרסומם של פרטי החקירה ונסיבות המעצר בשלב זה, למשך 30 ימים נוספים מהיום". הסרת הצו באופן חלקי נעשתה לבקשת האגודה לזכויות האזרח בישראל.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully