וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העו"סים: האיגוד לא מעביר הלוואות כפי שהתחייב

21.3.2011 / 17:07

איגוד העובדים הסוציאליים הבטיח כי יעניק לחבריו השובתים הלוואות ללא ריבית בכדי לצלוח את תקופת השביתה. כעת, טוענים העובדים, ההלוואות לא ניתנות בכדי להביא ללחץ לסיום השביתה

16 יום לאחר שפתחו בשביתה, המצוקה הכספית של העובדים הסוציאליים נותנת אותותיה, אך איגוד העובדים הסוציאליים מתנער מאחריותו והבטחותיו למתן סיוע כלכלי. עובדים רבים טוענים כי האיגוד מסרב להעניק הלוואות ללא ריבית לשובתים, כפי שהבטיח טרם השביתה, ומנסה למעשה לשבור את רוחם של העובדים, במטרה לסיים את השביתה מהר ככל שניתן. בניגוד לארגוני עובדים אחרים, האיגוד אינו מפעיל קרן שביתה, ולדברי העובדים הוא אינו דואג לרווחתם, כפי שהתחייב במסמך רשמי שנשלח לעובדים לפני כחודש.

"אנו פועלים לארגן קרנות שונות להענקת סיוע כלכלי לעובדים שייקלו על המצוקה הכלכלית בזמן השביתה", הבטיח האיגוד במסמך. אלא שניכר שתהום מפרידה בין ההבטחה למציאות: עובדים שפנו לעומד בראש האיגוד, איציק פרי ולנציגי המחוזות השונים בבקשה לברר את המועדים בהם יוכלו למשוך את ההלוואה, נתקלו באוזניים ערלות. לדברי העובדים, מדובר במלחמת התשה מכוונת של האיגוד, במטרה ללחוץ על החברים שהתנגדו אמש (ראשון) לחתימת ההסכם מול האוצר, ולהביאם לחתימה שתסיים את השביתה.

"פרי אמר לנו שקרנות השביתה כבר גויסו"

חני רוזנבלום, קצינת מבחן לנוער במחוז תל אביב, נזכרת בהבטחתו המפורתש של יו"ר האיגוד בביקורו במחלקתה לפני כחודש. "פרי אמר לנו שקרנות השביתה כבר גויסו על מנת לתת הלוואות לעובדים בתנאים נוחים וללא ריבית, במטרה שיהיה לנו גב כלכלי במהלך השביתה. היה לו ברור שהולכים לקראת שביתה ממושכת, ולכן עלה נושא הקרנות", סיפרה.

"התקשרתי לאיגוד ביום שני שעבר, ושוחחתי עם מזכירתו של יו"ר האיגוד במחוז, אריה אהרון. היא סיפרה לי שטרם פורסמו הדרכים לקבלת הלוואות. ביום חמישי האחרון נתקלתי באהרון עצמו במסדרונות ההסתדרות, ושאלתי אותו לגבי ההלוואות. הוא אמר לי שבסוף השבוע יפורסמו כל הדרכים לקבל את ההלוואות. היום בבוקר התקשרתי שוב למזכירתו, וזו אמרה לי כי אין חדש".

חני סיפרה גם על הקשיים בהתמודדות עם הפגיעה הכלכלית כתוצאה מהשביתה: "אני רווקה, אין לי תמיכה מההורים, אני משתכרת ב-5,000 שקלים בחודש, שוכרת דירה ב-2,600 שקלים וצריכה לשלם שכר דירה באחד בחודש. כרגע אני בבעיה מאוד גדולה, כי סמכתי על האיגוד שלנו שיעמוד במילה שלו".

"האיגוד הבטיח ולא מקיים"

גם עינב שהם, עובדת סוציאלית בשירות מבחן לנוער בת"א, מספרת על הקשיים. "אין לי מושג איך אני משלמת את שכר הדירה. אני שוקלת לקחת עבודה זמנית, אפילו בחלוקת עיתונים, על מנת לייצר הכנסה כלשהי. האיגוד הבטיח הלוואות ולא מקיים – זה מחדל בלתי נתפס" אמרה שהם, הקובעת כי "איציק פרי צריך להתפטר".

מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר בתגובה כי "כחלק מהיערכות לקראת השביתה, ומתוך ההבנה כי לאור ניכוי השכר בגין השביתה, יהיו עובדים אשר יזדקקו לסיוע כספי, יצר איגוד העובדים הסוציאליים קשר עם קרן למתן הלוואות ללא ריבית. בימים הקרובים יקבלו העובדים את פרטי הקרן ודרכי יצירת הקשר עמה, ולאחר מכן יוכלו לפנות אליה, ככל שהדבר נדרש ובאופן עצמאי, לצורך קבלת הלוואה". באיגוד מסבירים כי "באשר לעניין קרן השביתה, הרי שמדובר בקרן של ההסתדרות, אשר על פי הקריטריונים הקבועים בה, אין היא מיועדת לעובדים אשר שובתים במסגרת מאבק כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully