וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מודה: מחזיקה במהנדס הפלסטיני אבו סיסי

יהושע בריינר וניר יהב

21.3.2011 / 0:29

בימ"ש השלום בפתח תקווה התיר לפרסם כי המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי מוחזק בישראל ונמצא תחת חקירה. צו איסור הפרסום לכלל פרטי החקירה והעבירות בגינן הוא חשוד עדיין בתוקף

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אביב אברמוביץ')

מדינת ישראל מודה לראשונה כי המהנדס הפלסטיני דיראר אבו סיסי, בן 42 מעזה, עצור בידיה ומוחזק בבית כלא לצרכי חקירה, כך הותר לפרסום אמש (ראשון). הודאה זו עולה מדיון שהתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה ביום חמישי האחרון, בו קיבלה סגנית נשיא בית המשפט, השופטת ליה לב און, החלטה המתירה להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום על הפרשה.

בכך למעשה הותר לפרסם כי אבו סיסי, מהדס פלסטיני בכיר בתחנת הכוח בעזה שנעלם באוקראינה, עצור בישראל לצרכי חקירה. עם זאת בהחלטת השופטת נאמר כי "נאסר פרסומם של פרטי החקירה ונסיבות המעצר בשלב זה, למשך 30 ימים נוספים מהיום". הסרת הצו באופן חלקי נעשתה לבקשת האגודה לזכויות האזרח בישראל.

על פי מקורות זרים, עקבותיו של אבו-סיסי, תושב עזה בן 42, נעלמו "בנסיבות מסתוריות" בשעות הבוקר המוקדמות ב-19 בפברואר, לאחר שעלה על רכבת במזרח העיר חרקוב בדרכו לבירת אוקראינה, קייב. דוברת משרד החוץ בקייב, ויקטוריה קושניר, מסרה כי אבו-סיסי שהה במדינה לצורך הנפקת אזרחות אוקראינית. על פי אותם פרסומים, אבו סיסי נחקר על ידי מנגנוני המודיעין הישראליים לאחר שסומן כיעד מבוקש בגין חשד לפעילות נגד מדינת ישראל, סיוע והשתתפות בארגון טרור.

אשתו של אבו סיסי, ורוניקה בת ה-31, האשימה את המוסד הישראלי בחטיפת בעלה, לטענתה במטרה לפגוע בפעולת תחנת הכוח בעזה, בה עובד בעלה. בראיון קצר שהעניקה לאתר רשת אל-ג'זירה אמרה כי "במהלך 12 השנים שאנחנו חיים ברצועת עזה, ציפיתי שיום אחד בעלי ייעלם. זאת משום שאנו מכירים את הברבריות של ישראל. יחד עם זאת, מעולם לא תיארתי לעצמי שבעלי ייעלם בארצי הבטוחה, אוקראינה". במקביל דיווחה סוכנות הידיעות העזתית "ספא" מפי מקורות המוגדרים 'מהימנים' כי אבו סיסי נמצא בבית הכלא באשקלון.

(עדכון ראשון 19:29, 20.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully