וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות בסוריה: הרוג ומאה פצועים מאש המשטרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2011 / 18:40

אדם נהרג וכמאה נפצעו כשכוחות הביטחון בסוריה פתחו באש חיה לעבר אלפי מפגינים בעיר דרעא. אסד נענה לדרישות המפגינים והורה לפטר את מושל המחוז בו נהרגו מספר בני אדם במהלך ההפגנות

נשיא סוריה, בשאר אסד, נענה לדרישת המפגינים בעיר הדרומית דרעא ופיטר הערב (ראשון) את מושל המחוז. "אסד החליט לפטר את המושל לאחר שראשי מחוז דרעא דרשו זאת מהשלטונות הסורים", מסרו מקורות סורים המוגדרים 'מהימנים' לסוכנות הידיעות הגרמנית. "הם קראו לפטר את המושל לאחר שכוחות הביטחון במחוז הרגו מפגינים שמחו נגד המשטר בימים האחרונים".

לפחות אדם אחד נהרג היום בהפגנות בסוריה ויותר ממאה בני אדם נפצעו מאש כוחות הביטחון. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי סוכני המשטר ירו אש חיה וגז מדמיע לעבר אלפי המפגינים בעיר הדרומית דרעא, המפגינים נגד משטרו של אסד. "מנגנוני הביטחון, בגיבוי המשטרה, ירו אש חיה על המפגינים, שמספרם הגיע לכ-10,000 בני אדם", אמרו עדי ראייה באזור. "הם יורים גם גז מדמיע שנמהל בחומרים רעילים".

הפעיל הפוליטי הסורי עמראן זועבי אמר לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה כי אסד הורה בצורה ברורה לכל מנגנוני הביטחון ומפקדיו שלא להשתמש באלימות נגד מפגינים. "מה שאנחנו מבקשים מהמפגינים הוא שימתחו את הביקורת שלהם בצורה תרבותית והגונה ולא לעורר מתיחות", הוסיף.

מצד אחד מחוות, מצד שני מעצרים

בניסיון להרגיע את הרחוב, השלטונות במדינה החליטו לשחרר 15 ילדים שריסוסו כתובות נגד המשטר, לאחר שמעצרם התסיס עוד יותר את המחאה. רשת אל-ערבייה דיווחה כי למרות ההחלטה, ולמרות הבטחות המשטר להעמיד לדין את האחראים להרג המפגינים, האלפים ברחובות דרעא מסרבים להפסיק את המחאה.

ההמונים מפגינים נגד משלחת ממשלתית שהגיעה למקום על מנת להביע תנחומים בפני משפחות ששת המפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון בהפגנות ביום שישי. כמו כן, דרשו המפגינים את ביטולן של תקנות מצב החירום במדינה, הנמצאות בתוקף מאז עלייתו של חאפז אל-אסד לשלטון ב-1963, ואוסרות את קיומה של אופוזיציה לשלטון.

אתר אופוזיציה סורי דיווח במקביל על גל מעצרים נרחב שמנהלים כוחות הביטחון הסורים. על פי הדיווח, הכוחות עצרו עשרות מפגינים במהלך הפגנות המחאה שפרצו בימים האחרונים גם בבירה דמשק ובעיר בחומס.

(עדכון ראשון: 16:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully