וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כללית" תפצה חולה סכרת שרגלו נקטעה בשל רשלנות

אריאל נוי

16.3.2011 / 19:38

ביהמ"ש העליון דחה את בקשתה של קופ"ח כללית לעכב ביצוע פסק דין לפיו על הקופה לשלם שלושה מיליון שקלים למטופל שהרופאים נאלצו לקטוע את רגלו לאחר שלא גילו בזמן כי הוא חולה בסוכרת

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את בקשת קופת חולים "כללית" וד"ר מנסור מוסא לעכב את ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב נגדם, לפיו עליהם לשלם שלושה מיליון שקלים למטופל של הקופה שרגלו נקטעה בעקבות רשלנות הרופא.

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בחודש שעבר במלואה את התביעה שהגישו עורכי דינו של המטופל, ורד כהן ורענן בר-און. על פי התביעה, "קופת החולים התרשלה ולא גילתה במועד את הסכרת שהתפתחה אצל המטופל ובעקבות זאת נאלצו לכרות את רגלו".

עוד נכתב בתביעה, כי המטופל, בכיר ברשות המיסים, "סבל מתופעה חוזרת של פצעים מזוהמים ברגליו. למרות תלונות תכופות חוזרות ונשנות בביקוריו אצל רופא המשפחה, נמנע הרופא מלבדוק את תלונותיו של התובע, ואף נמנע מלבצע בדיקת דם פשוטה". עוד נכתב, כי "לאחר שנים בהם טופל התובע ברשלנות על ידי רופא המשפחה, ששימש מנהל המרפאה, נבדק התובע על ידי רופאה מחליפה, וזו שלחה אותו לבצע בדיקת דם מיידית, אשר הצביעה על כך שהתובע סובל מסכרת חמורה. בשלב זה כבר התדרדר מאוד מצבו של התובע, והוא נאלץ לעבור מספר רב של ניתוחים, ולבסוף נקטעה רגלו השמאלית".

עורכי הדין מטעם התביעה מחו בתוקף על "הבקשה המקוממת שהגישו הנתבעים", לדבריהם. "המערערים אינם יודעים מתי להפסיק, מתי לומר 'סליחה טעינו'. מצדו השני של המתרס עומד אדם, בשר ודם, שחייו נהרסו", אמר עורך הדין בר-און. עורכי הדין אף הגישו חוות דעת מומחים, שקבעו כי אבחון מוקדם של מחלת הסכרת היה יכול למנוע את קטיעת רגלו של התובע, ולמנוע את החמרת מצבו הרפואי.

"המערערים לא רק גרמו לנזקים עצומים למרשנו בגין רשלנותם, אלא אף לאחר שבית המשפט המחוזי חייב אותם לשלם פיצוי, ניסו לעכב את ביצוע מלוא התשלום עד לאחר שיתברר ערעורם על פסק הדין", אמרה עו"ד כהן. "העליון לא אפשר לנתבעים לחמוק מפירעון מלוא חובם לאלתר, ואף חייב אותם בהוצאות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully