וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה סיכלה העברת נשק אווירית מאירן לסוריה"

לפי שלטונות טורקיה, מטוס אירני הונחה לנחות בשטחה כ"הליך שגרתי", אך לפי התקשורת הטורקית, הצעד ננקט לאור מידע לפיו היה עליו נשק, ואף "נשק גרעיני" - ייתכן ציוד לתעשיית הגרעין

הרשויות בטורקיה הורו למטוס מטען, שהיה בדרכו מאירן לסוריה ועליו נשק, לנחות בשדה תעופה בתחומה. כך דיווחו היום (רביעי) כלי התקשורת בטורקיה. שלטונות טורקיה אישרו כי המטוס, שהמריא מטהרן והיה בדרכו לעיר אלפו בסוריה, קיבל הנחיה לנחות בעיר דיירבקיר - אותה מילא כששני מטוסי אף-16 טורקיים מלווים אותו.

לפי הודעת משרד החוץ הטורקי, המטוס ביקש הלילה בחצות רשות לעבור במרחב האווירי של טורקיה, ובמסגרת "הליך שגרתי", הוחלט לבקש ממנו לנחות, לצורך חיפוש על סיפונו.

אולם לפי הדיווחים בכמה מכלי התקשורת בטורקיה, ההחלטה ליירט את המטוס התקבלה בעקבות מידע שקיבלו הרשויות הטורקיות, לפיו יש על המטוס נשק. לפי הדיווח סוכנות הידיעות "דוגן", באותו מידע נטען גם כי על המטוס יש "נשק גרעיני" - כשייתכן והכוונה לחומרים או ציוד שיכולים לשמש בתעשיית הגרעין. לפי הדיווח, היום נמשכת בדיקת הציוד על המטוס, ובמקום נמצאים גם צוותים לטיפול בחומרים מסוכנים.

בתוך כך, הבוקר הכחיש מפקד צבא אירן, הגנרל עטאללה סלחי, בהתייחסות ראשונה לתפיסת ספינת הנשק "ויקטוריה" על ידי ישראל, כי אירן הייתה מעורבת במשלוח הנשק, כפי שטוענת ישראל. "ישראל היא משטר העשוי משקרים ועלילות", אמר סלחי בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA. "המשטר הציוני יטבע במי הים התיכון, בעזרת אללה, לאחר התמוטטותו של פרעה המצרי".

ספינת הנשק "ויקטוריה", שנתפסה על ידי לוחמי חיל הים בדרכה למצרים ויועדה לעזה, עגנה הלילה בנמל אשדוד. כוחות צה"ל יערכו בדיקה יסודית לספינה ולתכולתה, ובהמשך היא תוצג לתקשורת. אמש חשף צה"ל נתונים חדשים על אמצעי הלחימה שנמצאו על כלי השיט: בין השאר, אותרו בספינה מספר טילי חוף-ים סיניים מדגם C-704 בעלי יכולות מתקדמות, ולצדם נמצאה חוברת הפעלה בפרסית, שלטענת צה"ל סיפקה הוכחה לכך שאירן עמדה מאחורי משלוח שלוח אמצעי הלחימה. בנוסף, על הספינה אותרה כמות גדולה של פצצות מרגמה, בקוטר של 60 ו-120 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully