וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליקה פרצה בכור נוסף בפוקושימה, ייתכן וכובתה

הרשויות ביפן דיווחו כי חצי שעה לאחר שפרצה, כובתה דליקה נוספת בתחנת הכוח בפוקושימה - הפעם בכור מס' 4. עם זאת, הטלוויזיה במדינה מדווחת על עשן לבן המיתמר מעל המתחם

החשש ממשבר גרעיני ביפן נמשך: הלילה (רביעי) דווח על דליקה שפרצה בכור נוסף במתחם האנרגיה בפוקושימה, כור מספר ארבע. משרד המסחר היפני מסר כי חצי שעה לאחר שפרצה, כובתה הדליקה. לעומת זאת, רשת הטלוויזיה היפנית NHK דיווחה על עשן לבן המיתמר מעל המתחם, אך לא ברור מאיזה כור. בתוך כך, חברת החשמל היפנית, האחראית על המתחם, דיווחה על קשיים בקירורו: בשל העובדה שהוטל סגר אווירי על האזור, מחשש לקרינה, לא ניתן להתיז מים על המתחם מן האוויר.

על רקע הדיווחים על ענן קרינה גרעינית העושה את דרכו מתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י" דרומה לעבר הבירה טוקיו, ניסו אתמול הרשויות ביפן להרגיע את הרוחות. הסוכנות המטאורולוגית של האו"ם הודיעה כי הרוחות מפזרות את ענן הקרינה מעל האוקיינוס. עם זאת, כמקדם בטיחות, התבקשו התושבים במרחק של 30 ק"מ מהאתר להימנע מלצאת לאוויר הפתוח.

אזרחים יפנים עוברים בדיקות לאיתור קרינה באזור פוקושימה. רויטרס
אזרחים יפנים באזור פוקושימה בתור לבדיקות לאיתור קרינה/רויטרס

המשבר הגרעיני - בדרגת חומרה 6 מ-7

סוכנות הגרעין הצרפתית, המנהלת רישום של תאונות גרעיניות בעולם, עדכנה היום את הערכתה ודירגה את המשבר הגרעיני ביפן בדרגת חומרה 6 מתוך 7, על פי סולם INES לתאונות גרעיניות (אתמול מיקמה אותו בין 5 ל-6). לשם ההשוואה, האסון בכור בצ'רנוביל ב-1986 היה בדרגה 7 (היחיד בהיסטוריה), ואילו התאונה ב-1979 ב"אי 3 המייל" בארה"ב הייתה בדרגה 4.

גם במשרד הבריאות הישראלי ביקשו אמש להרגיע את הבהלה. מהמשרד נמסר כי אנשיו עוקבים אחר המתרחש ביפן, ונמצאים בקשר בנושא עם ארגון הבריאות העולמי והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. במשרד מדגישים כי לפי המידע העדכני, לא נשקפת כל סכנה למי שנמצא מחוץ לאזור שסגרו שלטונות יפן שסביב הכורים בפוקושימה, וגם למי ששהה בתוך האזור הסגור, החשיפה לקרינה או לזיהום רדיואקטיבי היא נמוכה ו"חסרת משמעות בהיבט הבריאותי, בטווח הקצר וככל הנראה גם בטווח הארוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully