וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אורוגוואי מצטרפת: הכירה במדינה פלסטינית

נשיא אורוגוואי, חוסה מוחיקה, הודיע כי מדינתו מצטרפת להכרה במדינה פלסטינית, כפי שעשו שכנותיה - ברזיל, ארגנטינה ובוליביה. מוקדם יותר הודיעה גם צרפת כי תשקול את המהלך

נשיא אורוגוואי, חוסה מוחיקה, הודיע אמש (שלישי) כי מדינתו מכירה במדינה פלסטינית עצמאית וריבונית. כך מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא". את ההכרזה נשא מוחיקה במהלך קבלת פנים שערך בארמונו לשגריר פלסטין בארגנטינה, וליד אל-מוקת, ובנוכחות שר החוץ של אורוגוואי, לואיס אלמאג'רו. מוחיקה אמר עוד כי ההכרה במדינה פלסטינית מצד אורוגוואי היא חלק מהכרתה בתהליך השלום במזרח התיכון ושאיפתה לשתי מדינות שיחיו זו לצד זו בשלום.

מוחיקה מסר את ברכתו לאבו מאזן, שהודה לו ושיבח את היחסים בין הרשות לאורוגוואי. הנשיא האורוגוואי ציין עוד בפני אבו מאזן כי הוא עומד בהבטחתו מאז נפגשו השניים בברזיל בחודש אוקטובר האחרון, לפיה אורוגוואי תכיר במדינה פלסטינית. כזכור, מדינות נוספות בדרום אמריקה ובהן ארגנטינה, ברזיל ובוליביה, כבר הכריזו על הכרתן במדינה פלסטינית.

מוקדם יותר הודיע שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, כי צרפת שוקלת את האפשרות להכיר במדינה פלסטינית כתוצאה מהקיפאון במשא ומתן בין ישראל לרשות, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. צרפת ומדינות נוספות באיחוד האירופי בהן דנמרק, בריטניה, אירלנד, פורטוגל וספרד כבר הודיעו על שידרוג המעמד הפוליטי של המשלחות הפלסטיניות בשטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully