וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "נשקלת אפשרות להכיר במדינה פלסטינית"

שר החוץ הצרפתי אמר כי הכרה של ארצו במדינה פלסטינית עצמאית, היא "אפשרות שצריך להביא בחשבון". הוא ציין כי מהלך כזה צריך להתבצע בתיאום עם האיחוד האירופי כולו

שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, אינו פוסל אפשרות לפיה צרפת תכיר במדינה פלסטינית עצמאית. כך דווח הערב (שלישי) בסוכנות הידיעות הצרפתית.

בדבריו בפני הוועדה לקשרי חוץ בפרלמנט הצרפתי, ציין ז'ופה כי מצב זה הוא תוצאה של הקיפאון המתמשך במשא ומתן הישראלי-פלסטיני. הוא הוסיף כי "אין טעם להביע תמיכה במהלך זה לבדנו, זהו דבר שצריך להתבצע יחדיו ע"י כל האיחוד האירופי. אנחנו עוד לא שם אמנם, אך זו אפשרות שצריך להביא בחשבון", הדגיש ז'ופה.

צרפת כבר הודיעה לאחרונה כי היא משדרגת את מעמדן הפוליטי של המשלחות הפלסטיניות בשטחה. מהלך דומה הונהג במדינות נוספות באיחוד האירופי, בהן דנמרק, בריטניה, אירלנד, פורטוגל וספרד. גם נורבגיה, אשר אינה חברה באיחוד האירופי, הכריזה לפני מספר חודשים על שדרוג הנציגות הפלסטינית בשטחה, ועל הענקת תואר שגריר לראש המשלחת.

באמריקה הלטינית הלכו רחוק יותר, ומדינות רבות ביבשת אף הכריזו על הכרה בעצמאות הפלסטינית. בין המדינות הללו ניתן למצוא את ארגנטינה, ברזיל ובוליביה.

בסוף החודש צפויה להיערך פגישה בין נציגי האו"ם, ארצות הברית, רוסיה והאיחוד האירופי, בניסיון לדון על קידום תהליך השלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully