וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למשפחות ההרוגים: "הם יורים, אנחנו בונים"

פנחס וולף ויהושע בריינר

14.3.2011 / 0:00

במהלך ביקור בבית משפחות פוגל ובן ישי, שאיבדו את יקיריהן בפיגוע באיתמר בסוף השבוע, אמר נתניהו כי ישראל תמשיך לבנות בשטחים. שר הביטחון: "הבנייה - תגובה מדודה לפיגוע באיתמר"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: גבי נוימן - המועצה האזורית שומרון, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר אמש (ראשון) בבית הורי הנרצחים בפיגוע באיתמר, משפחות פוגל ובן ישי, בירושלים. ראש הממשלה אמר בביקור כי "הם רוצחים ואנחנו בונים, אומרים שארץ ישראל נבנית בייסורים, אבל לא חשבנו שהייסורים יהיו כל כך גדולים. המעשה הנפשע הזה גרם לכולנו לבוא ולהגיד, עד כאן. כוחות הביטחון עושים את כל המאמצים לאתר את הרוצחים ואנחנו נתפוס את אותם פושעים. אלו לא אנשים, אלו מפלצות".

במהלך המפגש הטעון, פנתה לראש הממשלה צילה פוגל, אמו של אודי, כשנכדתה תמר, שגילתה את גופות הוריה, בוכה על ידה: "ראש הממשלה, תשים לב כמה העם אוהב את הארץ הזו. אנו באנו מחו"ל לארץ הזו, שהיא ארץ חיינו. אנו לא יכולים להיפרד ממנה. אם כעת, כשאנו יושבים בארץ הזו, אנו נותנים כל כך הרבה קורבנות, כמה קורבנות עוד ניתן אם נצא ממנה?", שאלה. תמר פוגל פנתה בוכייה לראש הממשלה ודרשה ממנו שינקוט פעולה: "מה יקרה אם תעשה משהו, אמריקה תעשה לך משהו?", אמרה.

ברק: "החלטת הבנייה - תגובה לפיגוע באיתמר"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לפיגוע. בראיון לערוץ 2 אמר ברק כי "הרצח הזה הוא רצח נורא", וציין כי "אני בטוח שיש לב של מיליונים שהוא אתנו, למרות כל מה שקורה בעולם". ברק התייחס גם להחלטת הממשלה לבניית 500 יחידות דיור בהתנחלויות, ואמר כי "זוהי תגובה מדודה לפיגוע באיתמר".

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אף הוא לפיגוע. פרס פתח את דבריו, אותם נשא בטקס השבעת שופטים, בציטוט משירו של חיים נחמן ביאליק: "'נקמה כזאת, נקמת דם ילד קטן, עוד לא ברא השטן'. כל המילים מחווירות אל מול הזוועה, אל מול איבוד צלם אנוש. לבנו עם היתומים ועם היישוב כולו ברגעים נוראים אלו. אני בטוח כי כוחות הביטחון יהפכו כל אבן, ילכדו את מבצעי הזוועה, ויביאו אותם על עונשם. הטרור ינוצח ולא ינצח".

חמשת בני משפחת פוגל הובאו מוקדם יותר למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בירושלים. אלפי בני אדם הגיעו להר המנוחות על מנת לחלוק כבוד אחרון להורים אהוד (אודי) ורותם, וכן לילדיהם יואב בן ה-11, אלעד בן הארבע והדס, תינוקת בת שלושה חודשים. החמישה נרצחו בערב שבת, כשעל פי הערכות, מספר מחבלים חדרו להתנחלות איתמר, נכנסו לבית המשפחה, ודקרו למוות את החמישה בשנתם.

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully