וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ייתכן שהרצח באיתמר אירע על רקע פלילי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.3.2011 / 13:03

דובר ממשלת חמאס טוען כי אין לשלול אפשרות שבני משפחת פוגל לא נרצחו בפיגוע, כיוון שלדבריו אף פלג פלסטיני לא נטל אחריות. בנוסף, הזהיר את ישראל מ"ניסיון למצוא סיבה לתקוף בעזה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק . עריכה: גדי וינשטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

דובר ממשלת חמאס אמר היום (ראשון) כי אין להוציא מכלל אפשרות שהפיגוע באיתמר, בו נרצחו חמישה בני משפחת פוגל, בוצע על רקע פלילי. "על רקע דבריהם של חמאס ושל יתר הפלגים הפלסטינים, לפיהם לא ביצעו את הפיגוע באיתמר, אין לשלול את האפשרות שמדובר באירוע פלילי". הדובר, טאהר נונו, הזהיר את ישראל מפני הסלמה נגד העם הפלסטיני "ומפני ניסיון למצוא סיבה לתקוף ברצועה".

למרות דברים אלו, פלג של ארגון גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, נטל אמש את האחריות על הפיגוע באיתמר שבו נרצחו אמש בדקירות חמשת בני משפחת פוגל, כך דיווח אתר החדשות הפלסטיני 'קודס-נט'. יחד עם זאת, לא ברורה מידת המהימנות של נטילת אחריות זו, שכן מדובר בפלג לא מוכר במיוחד של חללי אל אקצא, בשם "חוליות עימאד מורנייה". דובר הפלג, אבו עימאד אמר כי "חוליית לוחמים הסתננה להתנחלות איתמר, הצליחה להיכנס לאחד הבתים ביישוב והרגה את מי שהיה בבית. הפעולה היא תגובה לתוקפנות הישראלית המתמשכת נגד בני עמנו הפלסטיני".

בתוף כך, ברשות הפלסטינית מיהרו לגנות את ההחלטה הישראלית מהבוקר לאשר בנייה של מאות יחידות דיור בגושי ההתנחלויות. נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר כי החלטת ועדת השרים לאשר לבנייה מאות יחידות דיור בשטחים בעקבות הפיגוע באיתמר, היא "שגויה ובלתי מקובלת". לדבריו, החלטה זו יוצרת אווירה "שאינה מסייעת אלא רק גורמת לבעיות. השלום מחייב החלטות אמיצות". הוא הזהיר עוד מפני כך שהחלטות מסוג זה "יהרסו הכל ויגרמו לבעיות גדולות יותר".

גם דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר רסאן אל-חטיב, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"החלטה שגויה, בלתי חוקית, שרק תסבך את המצב".
לדברי אל-חטיב, הרחבת הבנייה בהתנחלויות היא הגורם העיקרי לאלימות בין הישראלים לפלסטינים. "הממשלה הפלסטינית לא קוראת בצורה נכונה את המצב הפוליטי", אמר. "הרחבת התנחלויות היא האיום המרכזי על הסיכוי לשלום והסיבה המרכזית ליצירת מתח, פילוג, שנאה ועוינות בין הצדדים. הבנייה בהתנחלויות היא הסיבה המרכזית לאלימות בין העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully