וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן גינה הרצח באיתמר: "שולל כל אלימות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.3.2011 / 19:42

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה בתוקף את הפיגוע בהתנחלות איתמר. לדבריו, "האלימות לא תביא אלא עוד אלימות ולפיכך יש למהר ולמצוא פתרון צודק וכולל לסכסוך"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה הערב (שבת) בתוקף את הפיגוע בהתנחלות איתמר, בה נרצחו הורים ושלושת ילדיהם. בהודעה שפרסם מסר אבו מאזן כי הוא "שולל ומגנה את כל צורות האלימות המופנות נגד אזרחים - ללא קשר למקורותיה ולסיבותיה". אבו מאזן הוסיף והבהיר כי "האלימות לא תביא אלא עוד אלימות ולפיכך יש למהר ולמצוא פתרון צודק וכולל לסכסוך".

שר החוץ הפלסטיני, ריאד, אל-מאלכי, גינה גם הוא את הפיגוע באיתמר אך העלה ספק בדבר האפשרות שפלסטיני ביצע אותו. "רצח תינוק ואנשים בעת שנתם לא בוצע בעבר על ידי פלסטיני לשם נקמה או למטרה לאומית כלשהי, על כן אנו תוהים מדוע ישראל כה מיהרה להאשים פלסטינים בביצוע פיגוע זה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש בצהריים מאבו מאזן, לסייע במציאת המחבלים מאיתמר. "ישראל לא תעבור לסדר היום אחרי רצח נתעב כזה ותפעל בתקיפות לשמור על ביטחון חיי אזרחי ישראל ולהעניש את הרוצחים", נמסר מלשכת נתניהו. נתניהו הביע זעזוע מהפיגוע, עליו עודכן במהלך הלילה, ואמר: "זהו רצח נתעב של משפחה שלמה חפה מפשע, הורים על ילדיהם וטפם, בעת שנמו את שנתם בביתם בליל שבת".

גם בוושינגטון קראו לרשות לגנות את הרצח. בשעות הערב יצאה הודעת גינוי אמריקאית לפיגוע שהוגדר בהודעת הגינוי כ"פעולת טרור". בהודעה רשמית שיצאה מהבית הלבן נאמר כי "אין שום הצדקה לרצח של הורים וילדיהם בביתם. אנו קוראים לרשות הפלסטינית לגנות באופן חד משמעי את פעולת הטרור הזו".

שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, אמר כי "צרפת מגנה בחריפות הגדולה ביותר את רציחתם של חמישה בני משפחה ישראלית, אתמול בהתנחלות איתמר. בנסיבות טראגיות אלו ברצוני למסור את תנחומיי לקרוביהם של הקורבנות ולממשלת ישראל. צרפת מגנה כל מעשה של אלימות בשטחים הכבושים וקוראת לגלות ריסון מירבי בכדי למנוע הדרדרות במצב. החתירה לשלום בדרך של משא ומתן חייבת לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully