וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלאי לאמה: מעביר את סמכויותיי הפוליטיות

המנהיג הרוחני הגולה של טיבט, בן 75, מבקש למנוע ואקום אחרי מותו, ולכן העביר את סמכויות ההנהגה לרה"מ הנבחר, לובסנג טנזין. עם זאת, הבהיר: "אמשיך למלא תפקיד, לא אתחמק מאחריות"

הדלאי לאמה, המנהיג הרוחני הגולה של העם הטיבטי, הודיע היום (חמישי) כי הוא מוותר על סמכויותיו הפוליטיות, ומעביר אותן לידי ראש הממשלה הנבחר של ממשלת טיבט הגולה. זהו עוד צעד בסדרת מהלכים שבהם נקט המנהיג בן ה-75 בשנים האחרונות כדי להימנע מהיווצרות ואקום הנהגתי לאחר מותו. עם זאת, הוא הבהיר כי אינו פורש לחלוטין, וכי המעמד והמוניטין העולמיים שלו ימשיכו למלא תפקיד משמעותי במאבק הטיבטי לעצמאות מהשלטון הסיני.

בהודעה שפירסם ממקום מושבו בדרמסאלה שבהודו, הסביר הדלאי לאמה כי בכינוס הקרוב של הפרלמנט הטיבטי הגולה, ביום שני, יבקש להעביר תיקון שמאפשר לו להתפטר ולהעביר את הסמכויות לידי "מנהיג נבחר", לובסנג טנזין בן ה-71, המוכר גם בכינוי "סאמדונג רינפוצ'ה". "אני מעוניין לבזר את הסמכות, אך אין לי כל כוונה להתחמק מאחריות", הבהיר. "זהו צעד שנועד לשרת את רווחתם של הטיבטים בטווח הארוך. אין זה אומר שאני חש כי ידיי רפו".

ההחלטה מגיעה בימים של לחץ גובר מצד שלטונות סין על טיבט, בעקבות ההתקוממות האחרונה בטריטוריה הכבושה בשנת 2008. בין היתר, ניסו השלטונות בבייג'ינג להשפיע ללא הצלחה על מינוי שתי העמדות הבכירות ביותר בהנהגה הדתית של הבודהיזם הטיבטי - הקראמפה לאמה והפאנצ'ן לאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully