וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: הבריטים נהגו כמו ישראל בדובאי

לאחר שקיבלו ערבויות, שיחררו המורדים 2 סוכנים ו-6 חיילי קומנדו שהגיעו לבנגזי כדי ליצור עמם קשר, תוך ביקורת על המעשה התמוה: "באמצע הלילה עם ציוד ריגול, זו לא צורה ליצור קשר"

המורדים במזרח לוב שיחררו הלילה (שני) שני סוכנים של שירות הביון הבריטי MI-6 ושישה חיילים של יחידת הקומנדו SAS של צבא בריטניה, שנתפסו ביום חמישי האחרון, אחרי שממשלת בריטניה סיפקה ערבויות לזהותם. מיד עם שחרורם, הועברו השמונה לאוניית חיל הים הבריטי "קאמברלנד" העוגנת סמוך לחופי לוב.

אחרי יממה של אי בהירות, לאחר השחרור מתבהרים הפרטים לגבי מעשיהם של השמונה בלוב: הם הונחתו במסוק באזור חקלאי סמוך לעיר בנגזי, במשימה ליצור קשר עם הנהגת המורדים - לא ברור לאיזה צורך בדיוק. אלא שהמהלך ככל הנראה לא תואם מראש, ועד מהרה הם נתפסו בידי המורדים, שמצאו ברשותם נשק וציוד ריגול - וחשדו כי מדובר בשכירי חרב.

האירוע גרם מבוכה גדולה לממשלת בריטניה, שטרם אישרה במפורש את פרטיו. שר ההחוץ, וויליאם הייג, הסכים לומר רק כי "צוות דיפומטי" שהה בלוב במטרה "למסד קשרים עם האופוזיציה", אך עזב אותה לאחר ש"חווה קשיים, שנפתרו לשביעות רצוננו". לדבריו, "בבוא העת, נשלח צוות נוסף כדי לחזק את הדיאלוג".

חיילים בעיר בנגזי שבלוב, פברואר 2011. רויטרס
כוחות של המורדים בבנגזי/רויטרס

גם מבחינת המורדים הלובים מדובר באירוע מזיק, שכן הוא מטיל צל על טענותיהם כי מדובר בהפיכה עממית שאינה נתמכת על ידי גורמים חיצוניים. המורדים הפגינו אתמול כעס גלוי על המהלך הבריטי: "אנחנו לא רוצים אויבים חדשים, אבל זו לא צורה ליצור קשר", אמר דובר המורדים, עיסאם גריאני. "לנחות באמצע הלילה עם ציוד ריגול והקלטה, נשק רב ודרכונים... כך נהגו הישראלים בדובאי, כשחיסלו את האיש הזה (מחמוד אל-מבחוח)". הוא הסביר כי השמונה נעצרו משום שלא היה ניתן לזהותם בוודאות: "בזמן מהפכה, החשדנות גוברת".

שלטנות של מועמר קדאפי אכן ניסה כבר למנף את האירוע לתועלתו: הטלוויזיה הלובית פרסמה הקלטה של שיחת טלפון שהתקיימה, לכאורה, בין שגריר בריטניה בלוב, ריצ'רד נורת'רן, שעזב את המדינה לפני שבוע, לדובר מטעמו של מוסטפא עבד אל-ג'ליל, העומד בראש מועצת המורדים. בשיחה מסביר השגריר הבריטי שהצוות נשלח בצורה שנשלח "בגלל אי הבנה". הדובר משיב לו כי "זו הייתה טעות גדולה להגיע עם מסוק לשטח פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully