וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ביקשה מערב הסעודית לסייע למורדים בלוב"

ה"אינדפנדנט" מדווח כי וושינגטון ביקשה מערב הסעודית להעביר תחמושת למורדים בבנגזי נגד משטרו של מועמר קדאפי, כדי להימנע מהטלת סגר אווירי על לוב. ריאד טרם השיבה לבקשה

ארצות הברית שיגרה מסר חשאי לערב הסעודית, וביקשה ממנה לשגר רכבת אווירית של אספקה ותחמושת למורדים בבנגזי. כך דיווח הבוקר (שני) אתר האינטרנט של ה"אינדפנדנט" הבריטי. לפי הדיווח, ריאד טרם השיבה לבקשתה של וושינגטון, המקווה באמצעות צעד זה כי חיזוקם של המורדים נגד משטרו של מועמר קדאפי, יסייע לה לחמוק מהתערבות צבאית במלחמת האזרחים המתחוללת בלוב.

במסר ששוגר לריאד, לטענת ה"אינדפנדט", נכתב כי המורדים זקוקים בדחיפות למרגמות ולטילים נגד-טנקים, כדי להדוף את משורייני הצבא המכתרים את עריהם, וכי יש להעביר לידיהם טילים נגד-מטוסים, כדי ליירט את מפציצי חיל האוויר הלובי המפגיזים אותם מן האוויר. מלך ערב הסעודית, עבדאללה, הוא בן ברית נאמן של ארצות הברית במזרח התיכון, וממלכתו היא המדינה הערבית היחידה באזור המסוגלת, מבחינה אסטרטגית, לספק תחמושת למורדים בלוב. יצוין כי צבא המדינה מושתת ברובו על תחמושת מתוצרת אמריקאית.

אובמה יגנה מעצר מפגינים גם בסעודיה?

ההערכה היא כי אספקת התחמושת יכולה להגיע מסעודיה לבנגזי תוך 48 שעות באמצעות מטוסים, ואם אכן תגיע לידי המורדים ותסייע להם במאבקם, הרי שהדבר יכול להקל על הלחץ הכבד המופעל על ארצות הברית ונאט"ו להטלת סגר אווירי על לוב. ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, מייק מאלן, התייחס בשבוע שעבר לנושא, ואמר כי "האפשרות ליצור אזור ללא טיסה הינה מסובכת ביותר". גורם צבאי אמריקאי בכיר אחר אמר כי "רצוי לא ליצור אשליות באשר לסיכויים שתרחיש כזה יקרה".

אולם ערב הסעודית מתמודדת בימים אלה עם סערה פנימית משלה: הממשל בממלכה אסר לאחרונה על קיומן של כל ההפגנות במדינה, ואתמול דווח כי נעצרו בה 22 מפגינים שיעים שהפגינו בשבוע שעבר נגד השלטונות. אם ריאד תיענה לבקשה האמריקאית לשלוח תחמושת למורדים בלוב, הרי שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יתקשה לגנות אותה באותה תקיפות כפי שעשה כאשר משטרים אחרים במזרח התיכון פעלו לאחרונה באלימות נגד מפגינים בשטחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully