וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: השתלטנו על כל ערי המזרח

נציגי המתנגדים לשלטונו של קדאפי הכריזו כי הצליחו להשתלט על כל הערים במזרח המדינה, לרבות זאוויה, בה נהרגו היום לפחות 18 בני אדם. בנוסף הודיעו כי ישקלו לפתוח במו"מ

במסיבת עיתונאים בעיר בנגזי, הכריזו אמש (ראשון) המורדים בלוב כי הצליחו להדוף את הכוחות הנאמנים לשליט מועמר קדאפי, ולכבוש את כל הערים במזרח המדינה.

במקביל, הכוחות המורדים בלוב הכריזו כי ישקלו כניסה למו"מ עם כוחותיו של קדאפי, "בהתאם להצעות שיועברו לידינו". במסיבת עיתונאים שכינסו בעיר בנגאזי הוסיפו עוד המורדים כי הם פועלים בהתאם לדרישות של התומכים בהם, ו"לא יוכלו לוותר על הרצונות שלהם". הם השיבו בשלילה לשאלה האם נוצר עימם קשר ליישום תוכניתו של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, להפעיל בלוב כוח משימה בינלאומי שישמור על השקט במדינה. "לא שמענו על כך, ולא יצרו איתנו קשר אנשים המעוניינים במשא ומתן", מסר בתגובה אחד מדוברי המורדים במסיבת העיתונאים.

כמו כן נמסר כי גם העיר זאוויה שוחחרה מהמצור שהטילו עליה חיילי המשטר, וכי המתקפה על העיר מיסרטה נהדפה. על פי דיווחים מבתי החולים, נהרגו היום 18 בני אדם בקרבות, ביניהם תינוק. עדי ראייה דיווחו כי כוחות הביטחון השתמשו בטנק ובירי ארטילרי. "זה היה הקרב הקשה ביותר שהתחולל כאן מאז שהתחילה המהפיכה", סיפר אחד מתושבי האזור.

מורדים וכוחות צבא עריקים בעיר זאוויה בלוב, 1 במרץ 2011. רויטרס
"כרגע המורל גבוה, אנשים פה יותר בטוחים בזה שנצליח להביא להדחתו של קדאפי". הפגנות בעיר זאוויה/רויטרס

מאות מהמורדים התכנסו בכיכר העיר מיסרטה וחגגו את הצלחתם. "כרגע המורל מאוד מאוד גבוה. אנשים פה יותר בטוחים בזה שנצליח להדוף את שלטונו של קדאפי ולהביא להדחתו", אמר דובר המורדים בכינוס. יחד עם זאת נאמר כי לצד השמחה, כולם מרגישים היטב את המתח גם בערים בהן הצבא נהדף. "אנשים הולכים בפחד ובטוחים כי בכל סמטה או רחוב יתנפל עליהם שכיר-חרב של קדאפי", אמר אחד מעדי הראייה.

שליט לוב, מועמר קדאפי, הצהיר הבוקר כי הוא תומך בשליחת צוות חקירה מטעם האו"ם לבחון את המתרחש במדינתו - על אף שהקהילה הבינלאומית ממשיכה להאשים אותו בהפעלת אלימות בלתי מתקבלת כלפי אזרחיו. בראיון לעיתון צרפתי אמר קדאפי כי כל צעדיו נובעים מ"מלחמה בטרור", והוסיף כי הוא מופתע מכך שמדינות העולם אינן תומכות בו.

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully