וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי הפגיז מחסן נשק בבנגזי, 17 נהרגו

כוחות נאמני קדאפי הפציצו מחסן נשק בבנגזי, התקבלו דיווחים על 17 מתנגדים שנהרגו. בזאוויה התקבלו דיווחים על טבח, ובמקביל טענו המורדים כי השתלטו על עיר החוף ראס לאנוף

הכוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, הפציצו אתמול (שישי) מחסן נשק בפאתי העיר בנגזי, הנמצאת בשליטת המתנגדים למשטר, ועל רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", 17 בני אדם נהרגו במתקפה. בזאוויה, המרוחקת כ-50 קילומטרים מהבירה טריפולי, דווח על טבח אכזרי – לפחות 50 הרוגים, בהם לפחות 30 אזרחים. עם זאת, התקבלו גם דיווחים על כך שכוחות המפגינים בעיר עצרו אנשים מכוחות הביטחון הכפופים לקדאפי.

מוקד נוסף אתמול במלחמת האזרחים המתהווה היא עיר החוף ראס לאנוף. שניים מחיילי כוחות המורדים הודיעו לסוכנות הידיעות רויטרס כי העיר בשליטתם, אך זמן קצר לאחר מכן יצא סגן שר החוץ הלובי, חאלד קאים, והודיע כי העיר עודה בשליטת כוחות הממשלה.

בתוך כך, סגן שר החוץ קאים אמר גם כי לוב מוכנה לקבל את הצעת השלום שהציע נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס. יצוין כי דבריו של קאים מנוגדים לדבריו של בנו של קדאפי, סייף אל איסלם, שאמר אמש כי לוב תדחה את ההצעה. על פי ההצעה, תוקם ועדה משותפת לפתרון הבעיה, בהשתתפות נציגים אפריקאים, אסיאתים ודרום אמריקאים, שתבחן דרכים להשבת היציבות והשלום.

מתנגד לשליט לוב מועמר קדאפי בעימותים עם הצבא ליד ראס לנוף. רויטרס
טוענים כי השתלטו על העיר. מתנגד משטר בראס לאנוף/רויטרס

זאוויה: עשרות נהרגו, בהם כ-30 אזרחים

מוקדם יותר דווח כי הכוחות הנאמנים לקדאפי הצליחו לכבוש בחזרה מידי המורדים חלקים נכבדים מהעיר זאוויה, הנמצאת כ-50 קילומטרים ממערב לבירה טריפולי. מהעיר, שהופגזה במשך כל היום על ידי כוחותיו של קדאפי, התקבלו דיווחים על טבח אכזרי – לפחות 50 הרוגים, בהם לפחות 30 אזרחים, ועוד מאות רבות של פצועים. "בית החולים מלא", סיפר הערב תושב העיר לסוכנות רויטרס. "אין מקום לכל הנפגעים. הם ירו ללא אבחנה באזרחים".

קרב קשה במיוחד, לפי הדיווחים, התנהל בפאתי העיר, בעיירה חארשה - שם נהרג מפקד המורדים בזאוויה. נמסר כי המורדים מינו במקומו מפקד חדש. הקרבות ממשיכים להתנהל בעיר גם בשעות הערב, והמורדים מדווחים כי הם עדיין מחזיקים בכיכר המרכזית. דובר של ממשלת לוב הודיע הערב כי השלטונות מקווים להשיג שליטה מלאה בעיר "עוד הלילה".

גם במוקדים רבים במזרח המדינה, שם מחזיקים המורדים ברוב הערים, התנהלו היום חילופי אש כבדים, בין היתר סביב הערים אג'דבייה וברגה.

(עדכון ראשון: 22:48)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully