וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב עדיין בוערת: "חודשו ההפצצות במזרח המדינה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.3.2011 / 9:28

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי כוחות הביטחון חידשו את ההפצצות בעיר הנפט ברגה שבמזרח לוב. באופוזיציה הלובית מעריכים כי השליט מועמר קדאפי לא יפנה את כסאו ויעדיף "להתאבד כמו היטלר"

כוחות הביטחון בלוב חידשו הבוקר (שישי) את ההפגזות נגד מתנגדי המשטר המפגינים בעיר ברגה שבמזרח המדינה, כך דיווחה רשת "אל-ערביה". כמו כן, מורדים שהשתלטו על בסיס צבאי במזרח המדינה דיווחו על הפצצות בסביבת הבסיס. עם זאת, מקורות בעיר אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הם לא שמעו על חידוש ההפגזות, אך הנושא נבדק.

בתוך כך, העריך היום איש האופוזיציה הלובי, מוסא אחמד חרים כי השליט מועמר קדאפי לא יתפטר מתפקידו ולא יסגיר את עצמו, אלא יעדיף "להתאבד כמו היטלר". בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אמר חרים, שלא נמצא בלוב כבר כמעט 30 שנה, כי קדאפי "לוקה בשגעון הכוח". עוד העריך כי נפילת המשטר תיקח עוד מספר חודשים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה גינה אתמול את האלימות הגואה נגד האזרחים בלוב. הוא הוסיף כי הממשל בוושינגטון מכין מגוון חלופות, על מנת שלא להיתפס לא מוכן לאירועים. אובמה רמז כי אם ייווצר מצב שבו קדאפי יתבצר בבירה טריפולי, ייתכן שארה"ב תצטרך למצוא דרך להעביר מזון וסיוע לאזרחי לוב. הוא חזר על דרישתו לפיה על קדאפי לוותר על השלטון: "הוא איבד את הלגיטימיות שלו, עליו לעזוב מיד".

בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם התראיין אמש לרשת הטלוויזיה הבריטית, SKY NEWS, ואמר בתגובה לדבריו של אובמה כי אין צורך בהתערבות של הקהילה הבינלאומית בפתרון המשבר בלוב. "אנו מביעים את תודתנו, אך אנו מסוגלים לפתור את הבעיות בינינו לבין אנשינו בעצמנו ללא עזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully