וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינות קרב בדרך ללוב: "האופציות פתוחות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.3.2011 / 0:02

שתי ספינות היכולות לשאת עד 2,000 חיילים יחצו מחר את תעלת סואץ בדרך לסייר סמוך לחופי לוב. הבית הלבן הבהיר כי הן יעניקו סיוע הומניטרי אם יידרש

בעוד מלחמת האזרחים ברחבי לוב נמשכת, הלחץ הבינלאומי סביב משטרו של מועמר קדאפי מתהדק: אמש (שלישי) נודע מפי גורם רשמי ברשויות תעלת סואץ, כי מחר מתוכננות לחצות את התעלה שתי ספינות מלחמה אמריקאיות השטות מכיוון המפרץ הפרסי לעבר הים התיכון, שכל אחת מהן יכולה לשאת עד 2,000 לוחמי מארינס. בתוך כך, העצרת הכללית של האו"ם הצביעה פה אחד על השעיית לוב ממועצת זכויות האדם של הארגון על רקע אלימות המשטר בטריפולי נגד המפגינים.

ממשלת ארצות הברית הודיעה כי היא מזיזה כוחות לכיוון לוב כדי לאפשר הענקת סיוע למדינה הנמצאת בעיצומה של מלחמת אזרחים בין כוחות הנאמנים לשליט מועמר קדאפי לבין מתנגדיו. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מסר כי הספינות ישוטו בסמוך לחוף הלובי בכדי "להעניק סיוע הומניטרי במקרה הצורך".

בתוך כך, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן, הבהיר כי ארה"ב עוקבת אחר הנעשה בלוב אולם לא התקבלה עדיין החלטה בנוגע להתערבות אמריקאית. עם זאת, לדברי הבית הלבן, וושינגטון "לא מורידים מהשולחן אף אחת מהאופציות".

"ראשי הצבא בבנגזי ערקו לצד המפגינים"

מפקדי יחידות הרגלים והשריון בעיר בנגזי שבלוב הצטרפו אל המפגינים נגד משטרו של השליט מועמר קדאפי – כך דיווחה הערב (שלישי) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". במקביל, הודיעו המפגינים בבנגזי, שהשתלטו על העיר לפני מספר ימים וסילקו למעשה את כוחותיו של קדאפי, על הקמת מועצה צבאית שתפעל מול המפגינים ביתר הערים ותשתף פעולה עם כוחות צבא שהמפגינים רוצים לפרוש במזרח לוב ובמערבה, שם שולטים המפגינים.

נציגת האופוזיציה בבנגזי, סלווא בוגאירי, אמרה כי המועצה הוקמה אתמול בלילה וכי בכוונתה לעמוד בקשר עם כל הארגונים האופוזיציוניים בשאר הערים הלוביות "ששוחררו". עד כה לא ברור מכמה אישים תורכב אותה מועצה, אולם בכיר באופוזיציה בבנגזי הבהיר כי בכוונת המפגינים "להעדיף קצינים שליוו את המהפכה הזו מתחילתה".

בתוך כך, קצין לובי בכיר לשעבר, סאלם אל-וואעד, אמר כי אם כוחות צבאיים אמריקאים ייכנסו ללוב, "גורלו של שליט לוב מועמר קדאפי יהיה כמו גורלו של נשיא עירק לשעבר סדאם חוסיין". בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית NBN אמר עוד כי המצב בשטח מוכיח כי המפגינים שולטים על חלקים נרחבים בלוב.

עדכון ראשון: 22:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully