וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת המפקד שאנס חיילת לקצר עונשו

יהושע בריינר

28.2.2011 / 19:26

עאטף זאהר, שהורשע בשנת 2007 באונס חיילת ונידון בעקבות כך לשש שנות מאסר, ביקש לקצר את עונשו. ועדת שחרורים בצה"ל דחתה את הבקשה. "זאהר סירב לעבור תוכנית שיקום"

ועדת השחרורים של צה"ל, החליטה לדחות הערב (שני) את בקשתו של עאטף זאהר לשחרור מוקדם ממאסרו. זאהר, שעמד כאלוף-משנה בראש מנהל אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל, הורשע בשנת 2007 באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. הוא נידון לשש שנות מאסר בכלא צבאי, והורד לדרגת טוראי. בהחלטתם הערב, קבעו חברי ועדת השחרורים כי בגלל העובדה שזאהר מסרב לעבור תוכנית שיקום, אין מקום לקצר את מאסרו. בעוד חצי שנה יוכל זאהר לבקש פעם נוספת בקשה לקיצור עונשו.

בהחלטתה קבעה הוועדה כי "דבקותו של האסיר בעמדתו המתכחשת לביצוע העבירות מעלה את רמת המסוכנות המיוחסת לו לרמה נמוכה-בינונית לפיכך, גורמי מרכז בריאות הנפש לא המליצו על שחרור מוקדם, זאת לאור החשש שמא בעתיד לא יזהה האסיר מצבי סיכון". הכחשת העבירה של זאהר, לדברי הוועדה, מצביעה על טשטוש תחומים שיש להסיר בין המותר לבין האסור, בין רצונותיו ותאוותיו לבין רגשות אחרים ובעיקר קורבנותיו. "האסיר מרוכז בעצמו בצרכיו ולפיכך אין הוא יכול לראות את הפגיעה שנעשתה בזולת".

בתחילה הורשע זאהר בבית הדין הצבאי בבעילה תוך ניצול מרות, אך בית הדין לערעורים שינה את ההחלטה, והרשיע אותו בכמה סעיפי אונס. "אדם לאדם הפך באחת לזאב", כתבו אז השופטים כשנימקו את החלטתם לשלוח אותו למאסר.

זאהר הגיש לפני כחצי שנה בקשה לניכוי שליש ממאסרו, אולם זו נדחתה על ידי ועדת השחרורים. לפני כעשרה ימים הוא ניגש שנית לוועדה בבקשה לקצר את עונשו, וביממה הקרובה צפויה להתקבל ההחלטה בעניינו. אם יוחלט על קיצור העונש, הדבר צפוי לעורר ביקורת רבה, שכן זאהר זכה לשהות בתא נפרד בכלא בתקופת מאסרו, ונהנה מתנאים מיוחדים כגון צפייה בטלוויזיה ובהסעה מיוחדת לפגישות עם פרקליטיו - תנאים שמורשעים בעבירות דומות לא נהנו מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully