וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחילת השנה - עלייה דרמתית ברצח נשים במשפחה"

בעקבות שני המקרים היום בהם גבר רצח את אשתו והתאבד, מזהירים בנעמ"ת: "זו תופעה שאין לה אבא ואין בה אחריות מערכתית". ח"כ חוטובלי: "ישנה אכיפה כושלת של הרשויות"

"בשנה ממוצעת יש בדרך כלל עשרה מקרים של רצח בתוך המשפחה. השנה רק בחודש ינואר היו כבר ארבעה מקרים. יחד עם שני מקרי הרצח היום, נראה שאנחנו הולכים לכיוון שנה עם כמות יוצאת דופן של רציחות בתוך המשפחה של נשים", אמרה הערב (ראשון) יו"ר נעמ"ת טליה לבני, שהתייחסה למקרי הרצח האחרונים שאירעו בתוך המשפחה.

בנעמ"ת קוראים הערב להקים רשות לאומית למניעת אלימות בתוך המשפחה. לדברי לבני, "במקרים רבים ישנה נפילה בין הכיסאות באופן הטיפול, בין אם זה אגף הרווחה או גורמים אחרים. הרבה פעמים נשים מפחדות לדווח על אלימות במשפחה כתוצאה מפחד. אי אפשר לנהל אישה, אבל צריך למצוא את אופן הטיפול המתאים. במדינת ישראל ב-2011 אין גוף שמקצה כספים יעודיים לנושא האלימות במשפחה. זו תופעה שאין לה אבא ואין בה אחריות מערכתית".

גם יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) יצאה הערב נגד דרך הטיפול של הרשויות במקרי אלימות במשפחה. "אכיפה כושלת של הרשויות, יחד עם סגירת תיקי תלונה של נשים הסובלות מאלימות בגין חוסר ראיות הן שילוב קטלני שמוביל לתוצאות הרות אסון של שתי נרצחות ביום אחד", אמרה חוטבולי. לטענתה, על המשטרה והפרקליטות "להפיק לקחים מידית ולפעול במלוא הכוח למען נשים נפגעות אלימות ולמניעת הרצח הבא של אישה נוספת".

רונית ארנפרוינד כהן, מנהלת קידום האשה בויצ"ו אמרה הערב כי "מניין הנשים שנרצחו בחודשים האחרונים אינו דומה לשנים הקודמות. ישנה עלייה דרמתית ברצח נשים במשפחה. עובדה זו חייבת להזעיק את כל הרשויות, להקים רשות ממלכתית בין משרדית להתמודדות עם האלימות כנגד נשים בביתן". היא הוסיפה וציינה כי "תופעת ההתאבדויות של הגברים לאחר הרצח הינה, בין היתר, מימד נוסף של אלימות והפעם כנגד הסביבה. יש צורך דחוף ליצור מנגנוני איום חריפים ותקיפים יותר כלפי הגברים האלימים בפרט וכלפי עידוד לשימוש בנשים כחפץ לצורכי הגברים. תוכניות הריאליטי, השפה וההגחכה על נשים מעודד אלימות כנגד נשים ויש לצאת כנגד כל ביטוי במרחב הציבורי היוצא כנגד נשים".

ייפתח קו חירום למטרת הרגעת גברים אלימים

בעקבות מקרי הרצח בתוך המשפחה היום, ייפתח קו חירום ראשון מסוגו, למטרת הרגעת גברים אלימים רגע לפני שהם מבצעים מעשה. רות רזניק, מייסדת ומנכ"לית עמותת "לחימה באלימות נגד נשים", סיפרה כי 500 המתנדבות בקווי החירום של העמותה יוכשרו בשבועות הקרובים ע"י פסיכולוגים ופסיכיאטרים, על מנת לתת מענה למצוקות של גברים רגע לפני ביצוע מעשה אלימות קיצוני. כשייפתח הקו הוא יהיה במספר - 1-800-35-300.

"הכוונה היא להסביר לגברים את המשמעות הרחבה יותר במעשה האלימות - איך זה ישפיע על ההורים שלו ושלה, על החברים והילדים", הסבירה רזניק, שציינה כי מדובר ב"תפיסה שמניעה יעילה יותר מתרופות פסיכיאטריות.

"אני אבלה על בני המשפחות שבשני המקרים היו עדים לרצח", אמרה הערב רזניק, "אני לא מבינה איך גברים כאלה לא נשארים במעצר עד תום ההליכים? הם חוזרים הביתה, רוצחים ומתאבדים. שני הסיפורים האלה היו חייבים להיגמר בצורה אחרת לגמרי. המדינה צריכה להתייחס יותר בחומרה לגברים שמאיימים על נשותיהם. הגברים האלה היו צריכים להישאר במעצר עד תום ההליכים, מרגע ביצוע מעשה האלימות. אני קוראת לנשים בסיכון – תברחו עם הילדים שלכן מהבית שלא יישארו אומללים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully