וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חלק מנאשמי פרשת רמדיה לא יילכו לכלא

גלעד גרוסמן

27.2.2011 / 11:17

חמשת עובדי משרד הבריאות הנאשמים ב"פרשת רמדיה" הודו במסגרת הסדר טיעון בסעיף שדינו עד 3 שנות מאסר. עם זאת, הפרקליטות מסכימה לגזור עליהם שעות לתועלת הציבור

לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוגש היום (ראשון) כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון בעניינם של חמשת עובדי משרד הבריאות הנאשמים ב"פרשת רמדיה", ובכללם ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, שכיהנה כמנהלת אגף שירותי המזון והתזונה במשרד הבריאות. במסגרת הסדר הטיעון, החמישה הודו בסעיף "מעשה העלול להפיץ דבר מחלה בהתרשלות" – עבירה שדינה עד שלוש שנות מאסר. עם זאת, לפי ההסדר הצדדים מבקשים לגזור עליהם שעות לתועלת הציבור בלבד.

השופטת ליה לבאון קבעה כי הנאשמים ביצעו את העבירה, אולם נמנעה בשלב זה מלהרשיע את החמישה וזאת עד ששירות המבחן יבדוק האם ניתן להטיל עליהם שעות לתועלת הציבור. השופטת הוסיפה כי אינה יכולה להמליץ בשלב זה על מספר שעות, אולם הבהירה כי לא ייתכן שהעונש יהיה פחות מ-500 שעות לתועלת הציבור. הצדדים הסכימו לבקש להטיל על הנאשמים עונש מבלי להרשיע אותם, ולכן בשלב זה בית המשפט נמנע מהרשעה. בנוסף, החמישה צפויים גם לעמוד לדין משמעתי על ידי נציבות שירות המדינה. עוד צוין כי ההליך הנוגע לשלושת הנאשמים האחרים, עובדי חברת רמדיה, יימשך בנפרד.

ממשרד המשפטים נמסר בעקבות הגשת הסדר הטיעון כי "הודאת עובדי משרד הבריאות מבטאת הכרה באחריותם לתקלות שנגרמו במשרד הבריאות". עוד הדגישו במשרד המשפטים כי "כתב האישום המקורי נגד עובדי משרד הבריאות לא ייחס להם אחריות לתוצאות הקשות שנגרמו בפרשה, וזאת מתוך הכרה שאין לאנשי משרד הבריאות אחריות לתוצאות. האחריות שיוחסה להם עסקה באי עמידה באמות המידה שקבע משרד הבריאות, עקב כך שלא ביצעו פיקוח ממשי על הכנסתו לישראל של מזון רגיש ומיוחד זה לציבור התינוקות".

בפרקליטות הסבירו כי הסדר הטיעון שגובש הוא ראוי לאור העובדה שכתב האישום נועד לטפל בשאלת הסטנדרט ורמת האחריות הראויים, והמסר הזה נקלט במשרד הבריאות, שכבר ערך שינויים לדאוג לכך שמקרים כאלה לא יישנו. עו"ד עופר ברטל, שמייצג שלוש מהנאשמות אמר כי "הלקוחות שלי הודו בכתב אישום מתוקן ברשלנות, שהתבטאה בכך שביצענו הוראה שקיבלנו בעל פה, שלא לבדוק מסמכים נלווים של משלוח של מזון שהגיע בחו"ל, כאשר מדובר בייבואן שיש לו אישור GMP (תו תקן בינלאומי לאיכות המוצר ג"ג) ולא התעקשו לקבל את ההוראה בכתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully