וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "קדאפי צריך לוותר על השלטון עכשיו"

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה מרקל, והשניים הסכימו כי קדאפי איבד את הלגיטימיות שלו. מועצת הביטחון דנה בהטלת סנקציות על לוב

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש (שבת) בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי שליט לוב, מועמר קדאפי צריך לוותר על השלטון. לדברי אובמה, "ברגע שהדרך היחידה של מנהיג להישאר בשלטון היא באמצעות שימוש באלימות קשה נגד עמו, הוא איבד את הלגיטימיות של שלטונו ועליו לעשות מה שנכון לארצו – להתפטר עכשיו".

הבית הלבן פרסם את תוכן השיחה והודיע כי אובמה ומרקל הביעו את תמיכתם בדרישות העם הלובי לזכויות אוניברסליות והודיעו כי על הממשל בלוב לשאת בתוצאות של האלימות שהפעיל.

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התייחסה למלחמת האזרחים בלוב. קלינטון אמרה כי "אנו תמיד אמרנו שגורל משטר קדאפי נתון להחלטת העם הלובי, והם הביעו את החלטתם בצורה ברורה. קדאפי איבד את אמון עמו, ועליו ללכת לפני שיגרום לשפיכות דמים ולאלימות נוספת".

בתוך כך, אמש נרשמה מחלוקת במועצת הביטחון, בדיון בהטלת הסנקציות על לוב: דיפלוטים המכהנים במועצה התווכחו סביב השאלה האם להפנות את הטיפול באלימות בלוב לבית הדין הבינלאומי בהאג.

בעוד ישנה תמיכה רחבה בהטלת סנקציות נגד שלטונו של מועמר קדאפי, לא כולם משוכנעים שיש להאשימו בפשעי מלחמה, בעקבות הדיווחים על אלפי אזרחים הרוגים במדינה.
עד כה הפנתה מועצת הביטחון לבית הדין רק מקרה אחד: רצח העם בדרפור. בית הדין האשים את נשיא סודן, עומאר אל באשיר, ברצח עם.

צרפת ובריטניה גיבשו את רשימת הסנקציות, הכוללות איסור נסיעה למדינה והקפאת נכסי קדאפי ומקורביו, בתמיכת ארה"ב וגרמניה. טיוטת ההצעה כוללת קריאה להפסקת האלימות והמתקפות נגד אזרחים, שעשויים להיחשב כפשעים נגד האנושות. הטיוטא קוראת "לשים קץ לאלימות בלוב ומכנה את ההתקפות השיטתיות במדינה נגד אוכלוסיה אזרחית כפשעים נגד האנושות".

נציגי צרפת וגרמניה במועצה לוחצים על שאר החברים לטפל באלימות בלוב בבית הדין הבינלאומי, בהאג, אך ארה"ב, רוסיה וסין לא אישררו את האמנה שהיוותה את הבסיס להקמתו, ומתייחסות אליו בחשדנות. גורמים דיפלומטים אף רמזו כי ארה"ב ורוסיה עשויות להתנגד להחלטה.

פורטוגל, ברזיל הודו וסין גם הן מתנגדות להחלטה, ומעדיפות להשאיר את כל האופציות פתוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully