וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש האדמה בניו זילנד: מספר ההרוגים עלה ל-145

מניין ההרוגים ברעש האדמה בקרייסטצ'רץ' ממשיך לעלות, וכ-200 בני אדם מוגדרים עדיין כנעדרים. ראש העיר: "ניאלץ להחריב גושי בניינים שלמים, אבל נשקם את המקום הזה"

מניין ההרוגים ברעש האדמה שפקד את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד עלה ל-145 בני אדם, ביום החמישי למבצע החילוץ. עוד כ-200 בני אדם מוגדרים כנעדרים. לפי הערכות משרד החוץ בירושלים, כ-15 ישראלים השוהים בניו זילנד טרם יצרו קשר עם משפחותיהם.

ראש העיר קרייסטצ'רץ', בוב פארקר , סיפר במסיבת עיתונאים שנערכה הלילה (שבת) כי עבודה רבה עוד צפויה בעיר. לדבריו, "ניאלץ להחריב גושי בניינים שלמים. אני מבקש מכולם להיות סבלניים. החוסן האזרחי והתמיכה הם התרומה החשובה ביותר כרגע. אנחנו נשקם מחדש את המקום הזה. יש אנשים שאומרים שצריך לנטוש את העיר, אבל ככה לא מתנהלים החיים".

"עלינו להתכונן גם לכך שמארג החיים שלנו ישתנה מאוד", הוסיף פארקר. "בניינים היסטורים ואתרים חשובים בעיר פשוט ייאלצו להיהרס". פארקר ציין כי מתוך 1,000 בניינים שנבדקו עד כה בעיר, רבע כבר פונו מאחר שהם הוגדרו כבלתי בטיחותיים. בפרברי העיר, 341 בתים פונו מחשש שייקרסו וכן מחשש שיהיו רעשי משנה נוספים.

"כ-200 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים, ולצערנו אנחנו מצפים שהמספר עוד יעלה", אמר מפקד המשטרה, דיוויד קליף בראיון לעיתון "ניו-זילנד הראלד". קליף הוסיף כי הוא מבין את תסכול המשפחות אשר יקירהם נעדרים, אך הסביר כי בעקבות ההרס הרב גם לאחר חילוץ הגופות, הזיהוי שלהן הוא מלאכה לא פשוטה. "הדאגה הכי גדולה שלנו היא ממצב שבו נחזיר את הקרבנות הלא נכונים למשפחות הלא נכונות", אמר קליף.

סיכוי קטן לתקווה

עבודות החילוץ ממשיכות להתרכז באזור בניין רשת הטלוויזיה CTV שקרס וכן במתחם בניין PGG, הקתדרלה העירונית. במלון ה"גראנד קנלצר" טרם הושלמו הסריקות, בשל החשש כי הוא צפוי להתמוטט. כוחות החילוץ פרושים כעת ב-82% מהעיר. יותר מ-600 צוותים מקומיים ובינלאומיים נוטלים חלק במבצע, בהם גם מעל 300 שוטרים אוסטרלים שהגיעו להעניק סיוע ולרענן את הצוותים המקומיים.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, הודיע כי ב-1 במרץ יהיו שתי דקות דומייה להתייחדות עם הנספים באסון ועל מנת להראות כבוד וסולידריות למשפחות שאיבדו את יקיריהן, או אלה שעדיין ממתינות למידע עליהם. קי נפגש עם משפחות הנעדרים וניסה לחזק אותן. לדבריו, "אנחנו יודעים כי בני אדם יכולים לשרוד בתנאים קשים, ללא מים או מזון. אנחנו עובדים קשה ככל שניתן על מנת למצוא את אלה שלכודים ואולי הצליחו לשרוד".

קי הוסיף כי ביום שני תכריז הממשלה על חבילת סיוע כלכלית שתוענק לאלה שמקום עבודתם או ביתם נפגעו באסון. הוא הבהיר, כי "זה ניסיון ראשוני לסייע בשיקום הכלכלי של הנפגעים הרבים באירוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully