וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סנקציות על לוב; ארה"ב: לא פוסלים תקיפה

בעוד המורדים דוחקים את קדאפי לטריפולי, מגביר גם העולם את הלחץ. בהצעת הסנקציות שתוגש למועצת הביטחון, יואשם קדאפי בפשעים נגד האנושות. מזכ"ל האו"ם למועצה: פעלו בהקדם ובנחישות

התערבות בינלאומית במלחמת האזרחים בלוב מתקרבת בצעדי ענק: בעוד אלפי זרים ממשיכים להימלט מהמדינה, הורה אמש (שישי) מזכ"ל האו"ם למועצת הביטחון לפעול במהירות כדי לגבש חבילת סנקציות על המדינה. במקביל, הודיעה ארצות הברית כי היא אינה פוסלת נקיטה בפעולה צבאית בלוב.

הרס שנותר אחרי הקרבות בעיר אל-טוברוק במזרח לוב. רויטרס
הרס בעקבות הקרבות בעיר בנגזי/רויטרס

לחברות מועצת הביטחון הוצגה אמש טיוטת הצעת החלטה להטלת סנקציות על לוב, שהוכנה על ידי צרפת ובריטניה. ההצעה בת ששת העמודים כוללת אמברגו על מכירת נשק, צו בינלאומי האוסר לבקר בלוב והקפאת נכסי המדינה ומנהיגיה. כמו כן, נכתב בהצעת ההחלטה כי הפעולות הצבאיות שנקטו שלטונות לוב נגד אזרחי המדינה מהווים פשעים נגד האנושות, שאת האחרים עליהם יש לשפוט בבית הדין הבינלאומי בהאג. עדיין לא ברור מתי תיערך במועצה הצבעה על ההצעה.

"הגיע הזמן שמועצת הביטחון תשקול לנקוט בפעולה נחושה", אמר המזכ"ל באן קי-מון, בהודעה שהופנתה ל-15 חברות המועצה. "השעות והימים שלפנינו יהיו קריטיים עבור עבור העם הלובי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארה"ב סגרה את השגרירות בטריפולי

במקביל, בוושינגטון, אמר הערב דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי "ארה"ב אינה פוסלת אף אפשרות בכל הקשור לדרך שבה תגיב לאלימות הגוברת בלוב, ובכלל זה גם פעולה צבאית". כמו כן, עדכן קרני כי ארה"ב עצרה את פעילות השגרירות שלה בטריפולי, בירת לוב. לדברי קרני, וושינגטון מקדמת הטלת סנקציות על משטרו של הקולונל מועמר קדאפי, וקוראת להשעות את חברות לוב באו"ם. "מועמר קדאפי איבד את אמונו של העם הלובי", אמר.

לוב מהפכה מועמר קדאפי. רויטרס
תושבים בבנגזי נושאים שלטים נגד קדאפי, היום/רויטרס

גם באירופה ננקטים צעדים דומים. דיפלומטים מסרו הערב לסוכנות רויטרס כי מדינות האיחוד האירופי הגיעו היום להסכמה לגבי הטלת סנקציות על לוב. לדברי המקורות, החלטה רשמית על הטלת הסנקציות צפויה רק בתחילת השבוע הבא.

סייף אל איסלם, בנו של שליט לוב קדאפי, התייחס לפעולות הצבא בבירה טריפולי. קדאפי הבן אמר כי "ישנה בעיה במיסרטה ובא-זאוויה. אנחנו נמצאים בדיאלוג עם הטרוריסטים, הצבא החליט שלא לתקוף את הטרוריסטים, וניתן הזדמנות למשא ומתן. אני מקווה שעד מחר נוכל לסיים את העניין בדרכי שלום".

בשטח, הולכות העדויות ומצביעות על כך ששליט לוב, מועמר קדאפי, הולכך ומאבד את שליטתו ברוב חלקי המדינה ונדחק לטריפולי. מתמונת המצב המצטיירת, עולה כי אחרי שמזרח המדינה נכבש לחלוטין בידי המורדים, גם הערים במערב הולכות ונופלות בזו אחר זו לידיהם, ובהן אף העיר א-זאוויה, הרחוקה רק 50 קילומטרים מטריפולי. עד ראייה אחד אף טען אמש כי המורדים הצליחו כבר להשתלט על חלקים מעיר הבירה עצמה.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully