וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה בלוב? מהומות במרכז הבירה טריפולי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.2.2011 / 0:03

המהומות בלוב צוברות תאוצה: לפי דיווחים, אלפי מתנגדי קדאפי צועדים במרכז טריפולי ומתעמתים עם תומכי המשטר. יחידות צבא בעיר בנגזי ערקו לשורות המפגינים והצהירו: "שחררנו את העיר"

המהומות בלוב מתקרבות לנקודת הכרעה? מהומות פרצו הלילה (ראשון) בארבעה מוקדים שונים ברחבי בירת לוב טריפולי. כך דיווחו עדי ראייה שהוסיפו כי כוחות הביטחון משתמשים באש חיה ובגז מדמיע לפיזור אלפי המפגינים. רשת אל ג'זירה דיווחה על עימותים בין אלפי מתנגדיו של שליט לוב מועמר קדאפי לתומכיו במרכז העיר.

רשת הטלוויזיה BBC דיווחה אמש כי מפקד כוחות הצבא בבנגזי, מוקד המהומות במדינה, ערק עם כוחותיו והצטרף למתנגדים. רופא בבית החולים בעיר, אליו הגיעו חיילים פצועים, אמר כי החיילים סיפרו לו שנורו על ידי אנשי משמרו של שליט המדינה, מועמר קדאפי, בשל העובדה שערקו ו"שחררו את העיר", לדבריהם.

בתוך כך, נציג לוב בליגה הערבית, עבדול מונהים אל-הוני, הודיע כי יעזוב את תפקידו בשל הברוטליות של השלטונות במדינה נגד המפגינים. כך דיווחה היום רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה".

למעלה מ-600 מפגינים נהרגו בלוב מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות המחאה נגד המשטר – כך אמר אמש פעיל זכויות אדם בלוב, אחמד שרקאווי, לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". לדבריו, הממשל עושה שימוש בשכירי חרב אפריקאים היורים למוות במפגינים. גורם רפואי אמר כי המצב בעיר בנגזי, בה נערכות ההפגנות הגדולות במדינה, הוא "קטסטרופלי", וכי מרבית ההרוגים נפגעו בראשם ובבטנם מאש כוחות הביטחון. בנוסף דווח כי המהומות התפשטו אמש בשעות הערב גם לבירה טריפולי.

רופא בבית החולים "אל-ג'לאא" בעיר בנגאזי שבלוב, שם מתנהלות בימים האחרונים הפגנות רבות נגד משטרו של השליט מועמר קדאפי, אמר הערב לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי הוא ראה טנקים ברחובות העיר. עוד הוסיף כי ברחבי המדינה נפוצו שמועות לפיהן אירעה הפיכה צבאית בלוב. במקביל דיווחה רשת טלוויזיה לבנונית כי הגדודים 5 ו-6 מצבא לוב הודיעו כי הם מצטרפים למפגינים.

מאות הרוגים, עשרות מעצרים

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch דיווח מפי מקורותיו בלוב כי עד כה נהרגו לפחות 173 בני אדם. מצטרף לכך דיווח מהבוקר לפיו נהרגו במדינה 200 איש. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי בבנגזי מתרחשים "מעשי טבח" מצד חיילי צבא לוב ובריונים מקומיים. על פי הדיווח, כוחות הביטחון מתקשים להשתלט על העיר והם משקיעים את כל כוחם בניסיון להשליט סדר.

סוכנות הידיעות הרשמית בלוב דיווחה הבוקר כי כוחות הביטחון במדינה עצרו עשרות בני אדם בעלי אזרחות ערבית וטורקית בחשד שהיו חברים ברשת שמטרתה לערער את יציבות המשטר. על פי הדיווח, כוחות הביטחון עצרו את הפעילים, בעלי אזרחות טוניסאית, מצרית, סודנית, טורקית, פלסטינית וסורית, במספר ערים ברחבי לוב.

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully