וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: האויבים שלנו לא חוששים מפצצות

בהתייחסות ראשונה לדו"ח האמריקאי שקבע כי המנהיגים בטהרן חלוקים לגבי פיתוח פצצה גרעינית, טען נשיא אירן כי אויבי מדינתו חוששים בעיקר מה"רוח האירנית" ולא מפיתוח פצצות

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש (שבת) כי לאויבי מדינתו אין פחד מפני כלי נשק, טילים או פצצות, אך בד בבד הן עדיין מאשימות את טהרן במרדף אחרי תוכנית גרעין צבאית. במהלך כינוס בנושא טכנולוגיות מתקדמות שנערך באי האירני קיש, התייחס אחמדינג'ד לדו"ח החדש של המודיעין האמריקאי, שחלקים ממנו פורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", ולפיו מנהיגי אירן חלוקים ביניהם בשאלה האם לפתח פצצה גרעינית.

לדברי אחמדינג'ד, "כיצד ייתכן שממשלה שמחזיקה יותר מ-5,000 פצצות גרעיניות מהדור החמישי, יכולה להעלות טענה שקרית שבתוך מספר שנים אירן תבנה פצצה אחת מהדור הראשון, תפחד מדבר כזה?". עוד אמר הנשיא האירני, כי האויבים "ראו בעבר דרך החוויה הזאת שבכל פעם שיש לאירנים הזדמנות, הם מעלים כל מיני רעיונות ומפתחים יכולות, שאינן נופלות מאלה שמפותחות במערב. האויבים שלנו מפחדים מהופעה מחודשת של הרוח האירנית והזהות האירנית".

לפי הדיווח שפורסם ביום חמישי שעבר, "הערכת המודיעין הלאומית" (NIE) החדשה קובעת כי טהרן המשיכה בשנים האחרונות בהעשרת אורניום ובמחקר ופיתוח בתחום הנשק הגרעיני. בכך מעודכנת הערכת המודיעין הלאומית הקודמת, שפורסמה ב-2007, והדהימה את הממשל בקביעה שהאירנים הפסיקו כבר ב-2003 לפתח נשק מסוג זה.

עם זאת, גם לפי הדו"ח העדכני, השלטונות בטהרן עדיין לא עוסקים בפועל בהרכבת הפצצה הגרעינית. זאת, בין היתר משום שכמה בכירים בהנהגה האירנית מודאגים מההשלכות האפשריות של הגברת הסנקציות הבינלאומיות על המדינה. לפי הדיווח, אותם בכירים חוששים שהעמקת הסנקציות תחמיר את המצב הכלכלי ובכך גם תעניק רוח גבית לאופוזיציה במדינה. כותבי הדו"ח מכירים, עם זאת, בעובדה לפיה "קשה מאוד להגיע למסקנות ברורות בשאלה עד כמה הסנקציות משפיעות על קבלת ההחלטות בטהרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully