וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על השלטון במצרים להכיר בשלום עם ישראל

לאחר התפטרותו של נשיא מצרים חוסני מובארק, קרא הבית הלבן לשלטון העתידי במדינה לשמור על הסכם השלום עם ישראל. גורמים בממשל אף הביעו חשש מעלייתה לשלטון של תנועת האחים המוסלמים

על רקע המהפכה במצרים והתפטרותו של הנשיא חוסני מובארק, הדגיש הלילה (שבת) הממשל האמריקאי את חשיבות השמירה על הסכם השלום בינה לבין ישראל. דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר אמש כי "חשוב שהשלטון העתידי במצרים יכיר בהסכם השלום של המדינה עם ישראל".

יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים, הרפובליקנית אילינה רוס-ליהטינן, התייחסה אף היא לנושא והביעה את החשש הקיים בישראל וכן בארה"ב מפני עלייתה לשלטון של תנועת "האחים המוסלמים". "עלינו להפציר בדחייה חד משמעית של כל מעורבות של תנועת 'האחים המוסלמים' וקיצונים אחרים שמבקשים לנצל את האירועים הללו על מנת להשיג כוח, לדכא את העם המצרי, ולגרום לנזק כבד ליחסים בין מצרים, לארה"ב, ישראל ומדינות חופשיות אחרות", אמרה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא מוקדם יותר נאום קצר בו בירך את העם המצרי על המהפכה שמקדמת את מצרים אל עבר הדמוקרטיה. "העם המצרי אמר את דברו, ומצרים לא תהיה שוב אותה מדינה. ברור לי שיהיו ימים קשים בהמשך וישנן עוד הרבה שאלות, אבל אני סמוך ובטוח שהעם במצרים יימצא את התשובה ויעשה זאת בדרכי שלום ובאחדות שאפיינה את השבועות האחרונים".

אובמה הבטיח כי "ארצות הברית תמשיך להיות שותפה של מצרים, ומוכנה לסייע בכל דבר שיידרש לה", הדגיש הנשיא. "היום הזה שייך לאזרחי מצרים. העם האמריקאי משתתף ומתרגש מהמראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully