וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיכר תחריר צוהלת: "גאים להיות חלק מהעם המצרי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2011 / 18:58

הכיכר שהכילה כמעט שלושה שבועות של הפגנות ואלימות, עדה כעת לצהלות שמחה וחגיגות של המפגינים שלא מעכלים את העובדה שזכו לראות את מובארק מתפטר. בעולם חוגגים מול שגרירויות מצרים

"אני פשוט לא מאמין שבאמת אזכה לראות נשיא אחר בשלטון", כך אמר הערב (שישי) בהתרגשות שאריף אל חוסייני, אחד המפגינים בכיכר תחריר שהפכה לסמל המהפיכה. "אני המום מההודעה על ההתפטרות. אף דבר לא יוכל לעצור את העם המצרי שוב. זהו עידן חדש במצרים".

אחרי שבועיים וחצי של הפגנות ומהומות עקובות מדם, אפילו המפגינים עצמם לא מסוגלים להאמין שהם זכו להגיע אל הרגע הזה, והצליחו להשיג את מבוקשם - להפיל את שלטונו של חוסני מובארק.

מיליוני המפגינים ברחבי מצרים הריעו ושאגו משמחה כשנשמעה ההודעה על ההתפטרותו של חוסני מובארק. הם בכו מהתרגשות, נופפו בדגלי המדינה ושרו שירי ניצחון. "אני גאה להיות מצרי!" אמר אחמד, בן 35, שהפגין בכיכר. "תודה לאל שזה נגמר. לא הייתה לי עבודה בגלל מובארק. החיים היו נוראים. עכשיו אוכל להתחיל שוב את חיי. סוף סוף אפשר לנשום שוב", הוסיף.

"אם החיים לא ישתפרו נצא ונבקש עוד"

"החיים מעכשיו יהיו טובים. ואם הם לא יהיו טובים, נצא שוב לכיכר ונבקש עוד. אמר מפגין נוסף בכיכר, ראדה אלראובי, בן 37. "זהו הקץ לחיים הלא הוגנים שהיו לנו".

"אני לא מאמין שבעצם עזרתי להפיל את השלטון", אמר חאני סובאחי, שגם הוא נמצא בחגיגות בכיכר. "הייתי כאן 17 ימים ובקושי ישנתי או אכלתי, אבל זה היה שווה כל רגע כדי להגיע לבשורה הזאת. עתיד האומה שלנו סוף סוף נמצא בידינו".

ולא רק במצרים חוגגים - כפי שברחבי העולם הצטרפו רבים לתמיכה במפגינים, מאות בני אדם מציינים עם העם המצרי את נצחונם ומקיימים חגיגות. בטוניסיה, מדינה שחוותה מהפיכה בעצמה, חוגגים בני אדם ברחובות ומול השגרירות המצרית כאות הזדהות.

כמו כן גם מול שגרירות מצרים בעמאן, בלונדון ובעוד מדינות ברחבי העולם מציינים תמיכה בהצלחתם של המפגינים בחגיגות. בנוסף מתקיימות גם תהלוכות ניצחון וחגיגה ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully