וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לוודא שמצרים לא תיפול לידי קיצוניים"

בראיון לרשת ABC האמיקאית טען שר הביטחון כי אם ייערכו בחירות בקרוב במצרים יעלו לשלטון האחים המוסלמים. "צריך לומר לעם המצרי: 'אנחנו מאחוריכם, מבינים שדרוש לכם זמן'"

שר הביטחון אהוד ברק התראיין הלילה (שישי) לרשת ABC ואמר כי העולם צריך לעודד שינוי במצרים אך להיזהר פן תיפול המדינה לידי גורמים קיצוניים. "תפקיד העולם הוא להגיד למצרים בכנות ומאחורי הקלעים: 'אנחנו תומכים בכם ועומדים מאחוריכם בדרך לשינוי'", אמר ברק.

מהומות בקהיר, אלימות קשה בכיכר תחריר, פברואר 2011. GettyImages
"לשמור שמצרים לא תיפול בידי הקיצוניים"/GettyImages

לדברי ברק אם ייערכו בחירות במצרים בזמן הקרוב המנצחים יהיו האחים המוסלמים. לכן, לדברי ברק, המסר שצריך העולם להעביר לעם המצרי הוא: "אנחנו מכבדים את הצורך שלכם להימנע מנפילה לידי גורמים קיצוניים. אנחנו מבינים שדרוש לכם זמן.

מוקדם יותר הלילה אמר ברק במפגש עם כתבים אחר פגישתו עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בניו יורק כי "על העם המצרי למצוא את הדרך להחליט על עתידו בהתאם לחוקתם. אני לא חושב שאנחנו צריכים להעמיד פנים שאנחנו יותר חשובים למצרים מהאינטרסים שלהם עצמם".

"סלימאן הנשיא בפועל"

אמש אמר נשיא מצרים מובארק בראיון מוקלט בטלוויזיה המצרית כי הוא מעביר סמכויות לסגנו. "אני מעביר סמכויות לסגני עומאר סלימאן, בהתאם למה שנקבע בחוקה", אמר מובארק. עם זאת, הנשיא המצרי לא התפטר. מובארק הבהיר: "הודעתי באופן ברור שלא אתמודד בבחירות לנשיאות. הודעתי שאני מעוניין להמשיך לשמור על החוקה ועל האינטרסים של העם עד שנעביר את השלטון למי שייבחר בבחירות חופשיות ושקופות שיבטיחו חופש. זו שבועה שנשבעתי מול העם ואללה. אני מתחייב לעשות זאת כדי לשמור על מצרים".

למרות שמובארק לא הכריז על כך באופן מפורש אמר שגריר מצרים בארה"ב סמח שוקרי כי מובארק העביר את כל סמכויותיו לסגנו סלימאן. "כל הסמכויות נמצאות כרגע בידי הנשיא בפועל – עומאר סלימאן", אמר שוקרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully