וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולם במצרים נגד מובארק: "הוא יצא גבר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.2.2011 / 8:40

בראיון לוואלה! חדשות אמר המתרגם המצרי זכריא עמר כי המפגינים במדינה לא מדברים בשם כל העם, ושיבח את הנשיא מובארק על שלא נמלט על אף ההפגנות. ממדינות העולם ביקש: תפסיקו להתערב

"הרוב הדומם במצרים שמע את נאומו של הנשיא מובארק ופרץ בבכי. גם אני פרצתי בבכי. לא משום שאני רוצה שהוא ימשיך לקדנציה נוספת, אלא משום שהוא "יצא גבר" שלא ברח כמו שעשה נשיא טוניסיה. הוא היה יכול לעשות את זה בקלות אבל מדובר באיש אחראי, איש צבא אמיתי, שלא נמלט משדה הקרב ושאוהב את המדינה – אפילו אם הוא עשה כמה שגיאות. הוא אמנם היה מוקף בכמה מושחתים, אבל מעל הכול הוא רוצה שנעבור בשלום את התקופה הקריטית הזו".

את הדברים הללו אמר המתרגם המצרי זכריא עמר, בן 41, שתרגם מספר ספרים ישראלים מעברית לערבית, ובראשם "בין קהיר לירושלים" של שגריר ישראל בקהיר לשעבר דוד סולטן, "אתרים יהודים במצרים" של פרופסור יורם מיטל ו-"מי כתב את התנ"ך?" של ריצ'רד פרידמן. בראיון לוואלה! חדשות הבהיר עמר כי מאות אלפי המפגינים ברחובות מצרים אינם מייצגים את כל העם: "אין להם זכות לייצג את העם. כולם רוצים שינוי, אבל שיתבצע כמו שצריך, בצורה מסודרת, בלי אנרכיה".

עמר הוסיף כי "יש במצרים קולות שקוראים לעצור את המפגינים משום שכועסים עליהם. מי נתן להם את הזכות לדבר בשם כל העם?! גם אנחנו יכולים הרי לרדת לרחוב ולהביע את דעתנו אבל אנחנו לא רוצים להתנגש איתם ולדרדר את המצב". לדברי עמר, המחלוקת בין הרוב הדומם לבין המפגינים היא על אופן פרישתו של מובארק: "המפגינים דורשים הוא יפרוש עכשיו, אבל הרוב מעוניין שהוא יבצע קודם כל את הרפורמה ואז, בתום הקדנציה, יפרוש. אם מובארק יפרוש כעת מבלי לשנות את החוקה, דבר לא ישתנה והנשיא הבא יבוא מאותה מפלגה של מובארק".

"חיזבאללה פועל במצרים"

לדבריו, מרבית האנשים בכיכרות עכשיו הם אנשי "האחים המוסלמים" שפועלים להפיל לא את המשטר אלא את המדינה: "לדעתי במדינה החלו לפעול גורמים מבחוץ, כמו החוליות של חיזבאללה, שמנסים לנצל את ההפגנות ואת בקשותיהם הלגיטימיות של המפגינים כדי להפיל את המדינה. השריפה בצינור הגז היא הוכחה טובה לכך". עמר טוען, כי גם בכיר האופוזיציה מוחמד אל-בראדעי הוא בסך הכול פוליטיקאי "שהעם בכלל אינו עומד מאחוריו", המנצל את האירועים כדי לנסות ולטפס אל כס השלטון.

עמר טוען עוד, כי לרשתות הטלוויזיה הזרות והערביות היה תפקיד מרכזי בליבוי המהומות שפרצו. הוא הוסיף שאזרחי מצרים מבינים זאת ולפיכך הם חוזרים לצפות בטלוויזיה הממלכתית במצרים, "ששינתה את מדיניותה ומראה את כל הצדדים באופן הוגן".

יותר מכל, הוא כועס על מדינות העולם, ובראשן אירן: "העולם צריך להפסיק להתערב בעניינים שלנו. אף מדינה בעולם לא דיברה על האלימות של משטרת צרפת נגד המפגינים נגד חוק הפנסיה ועל האלימות נגד המפגינים באנגליה. רק כשבמצרים קורה משהו, כולם מדברים. יותר מכולם, אירן צריכה לחדול מלהתערב. היא האיום האמיתי, כי היא רוצה להשתלט על המזרח התיכון. אני רוצה לומר להם: 'מצרים לא תיפול, משום שאם זה יקרה, האזור כולו יתמוטט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully