וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק מתעקש: אשאר עד הבחירות

מובארק אמר לנשיא ארה"ב ברק אובמה כי הוא איננו מתכוון לעזוב את תפקידו לפני הבחירות לנשיאות בספטמבר: "אינך מבין את התרבות המצרית ומה יקרה אם אפרוש עכשיו"

המפגינים לא מתרשמים מנאום מובארק. רויטרס
לא מוותר. מובארק/רויטרס

מובארק לא מוותר: למרות הפצרות מנהיגי העולם, והמחאה העיקשת בארצו, אומר הבוקר (שבת) הנשיא המצרי כי איננו מתכוון לוותר על כיסאו לפני הבחירות בספטמבר. מובארק שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וניסה להסביר לו את התעקשותו להישאר בתפקיד: "אינך מבין את התרבות המצרית ומה יקרה אם אפרוש עכשיו".

מובארק בן ה-82 אמר בשבוע האחרון כי ימשיך בתפקידו עד הבחירות בכדי לשמור על יציבות המשטר והזהיר כי עזיבתו בטרם עת תביא לכאוס ברחבי מצרים.

גאווה אמריקאית: אובמה חתם על החוק לגיוס הומואים. רויטרס
"העם המצרי יקבע". אובמה/רויטרס

עמידתו האיתנה של הנשיא המצרי מגיעה חרף הפצרותיו של אובמה אמש להעביר את השלטון במצרים כבר עכשיו. במסיבת עיתונאים בוושינגטון עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, קרא אובמה למובארק להקשיב לבני עמו והצהיר: "עתיד מצרים ייקבע על ידי העם המצרי".

בעוד מובארק ואובמה מתבצרים בעמדותיהם, המגעים בין האופוזיציה לשלטון במצרים צוברים תאוצה. היום צפוי סגן הנשיא עומאר סלימאן להיפגש עם נציגים מטעם האופוזיציה כדי לדון בהצעת פשרה ליישוב המשבר הפוליטי במדינה. לפי ההצעה, יועברו סמכויות מהנשיא חוסני מובארק לסגנו סלימאן לתקופה מוגבלת, ולמובארק יישמר רק תארו. יוזמי ההצעה מטעם האופוזיציה גם מציעים שהאחים המוסלמים לא יציגו מועמד משלהם בבחירות הקרובות לנשיאות.

אתמול הוכרז במצרים "יום סילוק מובארק", וההמונים שוב יצאו לרחובות, אם כי האלימות והכאוס התמתנו מעט. לכיכר א-תחריר שבקהיר הגיעו, לפי דיווח של מארגני ההפגנה, שני מיליון בני אדם, אולם בדיווחים של רשתות הטלוויזיה הערביות נאמר כי בכיכר שוהים כמיליון בני אדם. בהפגנה הגדולה נראו זה לצד זה מפגינים מוסלמים ונוצרים. הפגנות התקיימו גם בערים אחרות במצרים ורשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי חצי מיליון איש מפגינים בעיר מנסוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully