וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: על מובארק להקשיב לעם המצרי ולהעביר השלטון

נדב נויהוז, שליח וואלה! חדשות לקהיר

5.2.2011 / 0:02

נשיא ארה"ב אינו מרפה מעמיתו המצרי וקרא לו פעם נוספת להתחיל בהעברת השלטון באופן מיידי. שליח וואלה! בקהיר: הצבא מנע עימותים, המפגינים מותשים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שב ואמר אמש (שישי) כי העברת השלטון במצרים צריכה להתבצע באופן מיידי. במסיבת עיתונאים בוושינגטון עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, קרא אובמה למובארק להקשיב לבני עמו והצהיר: "עתיד מצרים ייקבע על ידי העם המצרי".

במקביל, בכיכר א-תחריר במרכז קהיר וברחובות שסביבה נמשכות גם הלילה ההפגנות בדרישה לסילוקו המיידי של הנשיא מובארק. עם זאת, שליח וואלה! בקהיר מדווח, כי שבוע וחצי לאחר שהחלו ההפגנות, ניתן לחוש כי חלק מהמפגינים מתחילים לפקפק ביכולתם להביא לשינוי מהיר. רבים מהם, שהגיעו משכונות מרוחקות, לא עזבו את הכיכר זה כשבוע. לדבריהם, הם לא התקלחו, ישנו מדי לילה בבגדיהם, והם מותשים.

"החיים שלנו לגמרי משותקים. אי אפשר ללכת לעבודה או בכלל לצאת החוצה", אמר בייאוש נגוואה סלים, תושב מצרים בן 26. "אני מאוד רוצה שמובארק יעזוב, אבל זה כבר לא משנה אם זה יקרה מיד או בעוד שישה חודשים. אפילו אחרי שכל המחאות האלה יסתיימו, החיים שלי כבר לא יחזרו להיות נורמליים. אני עדיין אפחד להסתובב בלילות, כי אי אפשר להתאושש מאירוע כזה כל כך מהר".

מהומות במצרים, עימותית אלימים מלווים ביריות בכיכר תחריר בין תומכי מובארק ומתנגדיו, פברואר 2011. כריס הונדרס, GettyImages
"אי אפשר להתאושש מאירוע כזה כל כך מהר". המהומות בכיכר/GettyImages, כריס הונדרס

"מדוע שנתקפל?"

מנגד, יש גם כאלה שמסרבים להרים ידיים. "מדוע שנתקפל? נהיה טיפשים אם נעזוב אחרי כל ההרוגים וכל מה שקרה כאן", אמר אחמד קיידר, שנמצא בכיכר תחריר. "אני כאן כבר ארבעה ימים, ואני לא אעזוב עד שמובארק יבין שהוא צריך ללכת. אנחנו דורשים ממשלה זמנית שתיתן לנו זמן להתכונן לבחירות אמיתיות וחופשיות. אם מובארק אוהב את מצרים, הוא מוכרח ללכת".

בתוך כך, שר הבריאות המצרי אחמד סאמח, מסר עדכון על מניין ההרוגים בעימותים והודיע כי במהלך השבוע החולף נהרגו בסך הכל 11 בני אדם. "עוד שלושה מהפצועים מתו היום מפצעיהם בבית החולים", אמר השר, על פי סוכנות הידיעות המצרית הרשמית MENA. גורמים רפואיים העריכו כי בקטטה ההמונית שאירעה בכיכר תחריר נפצעו בסך הכל כ-5,000 בני אדם, רובם באורח קל.

(עדכון ראשון: 23:07)

כיכר א-תחריר. GettyImages
כיכר א-תחריר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully