וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשאר אסד: "סוריה יציבה, אנחנו קשובים לעם"

בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל', התייחס נשיא סוריה לטלטלה בעולם הערבי וטען כי שלטונו מבוסס. הוא דיבר גם על מגעים מתקדמים שניהל מול רה"מ דאז אולמרט, שנקטעו בגלל מבצע עופרת יצוקה

"סוריה וישראל היו קרובות להסכם שלום בתקופתו של אולמרט, אבל לא נראה שנתניהו רוצה להמשיך בכיוון הזה". כך סיפר נשיא סוריה, בשאר אסד, בראיון שפורסם הבוקר (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל". לדבריו, השיחות התקדמו לקראת הסכמה עקרונית, בזמן שראש הממשלה לשעבר היה בביקור בטורקיה בסוף 2008.

אסד שוחח אז בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בשעה שאולמרט ישב בחדר הסמוך. לדבריו, השניים התווכחו על קו הגבול המיועד לאחר החתימה על הסכם, ובשלב זה אולמרט ביקש "לחשוב מספר ימים על העניין". ארבעה ימים לאחר שיחת הטלפון הזו, יצאה ישראל למבצע "עופרת יצוקה" בעזה, במהלך שטרף למעשה את הקלפים מבחינת הסורים.

לעומת ממשלת אולמרט, אסד ספקן באשר לסיכויי המו"מ בין המדינות תחת ממשל נתניהו. הנשיא הפגין בקיאות בפוליטיקה הישראלית וסיפר כי "כולם מכירים את הממשלה הישראלית. מדובר בממשלה ימנית, המתבססת על קואליציה שכוללת את ישראל ביתנו, מפלגתו של ליברמן. ליברמן עצמו ציין שכל עוד הוא שר בממשלה – הוא לא ייתן לתהליך עם הסורים להתקדם, וזה אומר הכל", אמר. עם זאת, הוא סיפר על מסרים חיוביים שקיבלאך ציין כי "הדברים חייבים להיות מגובים במעשים. אתה כובש שטח, אתה רוצה לסגת, אבל לאיזה גבול? הגבול חייב להיות זה שחצית לפני 40 שנה".

"אם יש לך מים עומדים, יהיה לך זיהום"

אסד התייחס כמובן למהומות שפקדו את מדינות ערב בשבועות האחרונים. אסד, שלפי שעה נהנה מיציבות פנימית מעוררת קנאה בקרב יריביו, אמר כי "אם יש לך מים עומדים, יהיה לך זיהום. ובגלל שהמים עומדים במזרח התיכון מזה עשורים, ובוודאי בעשור האחרון, בו קרו תמורות גדולות בחלקים אחרים של העולם – יש לנו זיהום. האזור צריך רפורמות, וצריך להיות קשובים לרצונות העם" מספר הנשיא הסורי. לשאלה האם הוא מודאג לשלטונו שלו, ענה: "אנחנו ומדינות ערב האחרות – איננו עותק מדויק זו של האחרת. סוריה יציבה. למה? בגלל שאנחנו קשובים לרצונות הציבור", טען.

הנשיא התבקש גם לסוגיית חילופי הממשלות בלבנון. הוא ציין כי הוא שמח מכך שחילופי השלטון התבצעו בצורה "חלקה", לדבריו, ואמר כי הוא מקווה שהלבנונים יקימו ממשלת אחדות לאומית. כשנדרש לסוגיית ועדת החקירה על רצח ראש הממשלה הלבנוני, רפיק אל-חרירי, ששמה של סוריה נקשר להתנקשות, אסד שלל על הסף כל רמיזה למעורבות סורית בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully