וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבא בתור? קריאות בפייסבוק להפיל את אסד בשישי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2011 / 6:00

קבוצת מחאה שהוקמה בפייסבוק וכבר צברה 5,000 חברים מתכננת 'יום זעם' גם בסוריה - וסימנה את נשיא המדינה, בשאר אסד, כמטרה. בסוף השבוע דווח על הפגנות נגד השלטון גם בירדן

במצרים וטוניסיה זה כבר הצליח – האם סוריה היא הבאה בתור? קבוצה שנפתחה ברשת החברתית "פייסבוק" קוראת לציבור הסורי לקיים "יום זעם" במדינה ביום שישי הקרוב, ועל פי מספר החברים בה, צוברת תאוצה במהרה. עד כה הצטרפו אל עמוד הקבוצה כ-5,500 תומכים, ומספרם רק הולך וגדל ככל שחולפים הימים. "שישי 4 בפברואר, הוא יום הפלתו של הנשיא בשאר אסד", הבטיחו מארגני ההפגנה בעמוד הקבוצה בפייסבוק, וקראו לציבור הסורי להפגין בכל רחבי המדינה.

מארגני "יום הזעם" ניסו תחילה להוציא את ההמונים לרחובות בשבת, אך לאחר שרבים ניסו לשכנע אותם לשנות את מועד ההפגנות ליום שישי, הודיעו הלילה כי ייענו לבקשות. "קיבלנו קריאות להעביר את ההפגנות ליום שישי - שכן אלו היו הימים המכריעים בהפגנות בטוניסיה ובמצרים", נכתב בעמוד ה"פייסבוק" של הקבוצה. לא ברור בשלב זה מי עומד מאחורי ההפגנות המתוכננות, שכן איש מהמארגנים אינו מזדהה בשמו אלא רק בשם הקבוצה: "ההפיכה הסורית נגד בשאר אסד 2011".

במקביל להפגנות המחאה במצרים, פרצו בימים האחרונים גם הפגנות נגד השלטון בירדן. אלפי בני אדם הפגינו בסוף השבוע נגד הממשלה המקומית במחאה על יוקר המחייה ועל המצב הכלכלי הקשה בממלכה, אלא שבניגוד למצרים, בירדן הצליחו כוחות הביטחון להשליט סדר לפי שעה, והמפגינים התפזרו מבלי שנרשמו אירועים אלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully