וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האלוף נווה לא הורה לחסל, יכול לכהן כסגן הרמטכ"ל"

30.1.2011 / 18:17

בתגובת המדינה לעתירה נגד מינוי נווה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, נטען כי האלוף לא אישר "חיסולים ממוקדים" בניגוד לפסיקת בג"ץ. מחר, יתקיים דיון בעתירה שהגישו פעילי שמאל

האלוף יאיר נווה יוכל ככל הנראה לכהן בתפקיד סגן הרמטכ"ל, כל עולה מתגובת המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המינוי בטענה שנווה, בעת שכיהן כאלוף פיקוד המרכז, אישר "חיסולים ממוקדים" בניגוד לפסיקת בית המשפט. בתגובת המדינה, טען הפרקליט הצבאי הראשי כי נווה לא אישר את החיסולים.

בית המשפט ידון מחר בעתירה, שהוגשה על ידי קבוצת פעילי שמאל, המתבססת על תחקיר שביצע העיתונאי אורי בלאו על סמך מסמכים שהדליפה לו ענת קם. בעתירה נטען בין היתר, כי בראיון לכתבה הודה נווה באי ציות לפסיקת בג"ץ. על כך נכתב בתגובת המדינה כי "אף שהיה מקום לנקוט בלשון זהירה ומנומסת יותר, אין בהתבטאות זו כדי ללמד על אי-כיבוד הדין על-ידי האלוף נווה, או להוות, כשלעצמה, משום עילה לאי-מינויו לסגן הרמטכ"ל".

לפני כשנתיים פרסם בלאו כתבה שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שקיבלה אישור של הצנזורה הצבאית לפני פרסומה, דיונים מבצעיים, שמהם עלה לכאורה, שצה"ל התעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully