וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: גל מעצרים של ראשי "האחים המוסלמים"

שמונה מבכירי התנועה נעצרו בשעות הלילה ע"י כוחות הביטחון המצריים. במדינה שורר מתח רב לקראת הפגנות הענק המתוכננות בתום תפילות יום השישי, אחרי שבוע עקוב מדם

כוחות הביטחון במצרים עצרו לפנות בוקר (שישי) לפחות שמונה מבין ראשי התנועת "האחים המוסלמים", כך לפי עורך דינם. בין העצורים גם דוברי הארגון, ד"ר עיסאם אל-אריאן וד"ר מוחמד מורסי וכן אחד ממנהיגי התנועה, חמדי חסן. כמו כן, נעצרו פעילים נוספים המזוהים עם ארגון האופוזיציה הגדול במדינה. יודגש כי לפי שעה, "האחים המוסלמים" לא נמנים עם המפגינים, המוחים בהמוניהם בימים האחרונים ברחבי מצרים, אך רבים מהם צפויים להצטרף אליהם בשעות הצהרים, בתום תפילות יום השישי.

בתוך כך, אזרחים רבים במצרים דיווחו הלילה על תקלות בחיבור לרשת האינטרנט ובשליחת הודעות טקסט ברשת הסלולרית. בקהיר דיווחו משתמשים מסוימים כי חוו קשים בהתחברות לאתרים ספציפיים, בדגש על רשתות חברתיות, דוגמת "פייסבוק". עם זאת, שגרירות מצרים בארה"ב הודיעה כי לא קיימת כל הגבלה על שירותי האינטרנט במדינה, לרבות הגבלה על אתרים ספציפיים.

מפגינה נגד השלטונות מתעמתת עם כוחות הביטחון בקהיר. רויטרס
הפגנה נגד המשטר/רויטרס

ברחובות ערי מצרים שורר מתח רב לקראת סוף השבוע, והחשש מהסלמה בהפגנות ודאי תרם את חלקו לגל המעצרים. אמש, דיווחו כלי התקשורת במדינה כי הבירה קהיר נראית כמו בסיס צבאי: כלי רכב של כוחות הביטחון מפטרלים ברחבי העיר ואנשי ביטחון פרושים ברחובות המרכזיים ומול המסגדים הגדולים בבירה. לאורך השבוע, הפגינו עשרות אלפים בערי מצרים כנגד משטרו של הנשיא חוסני מובארק, במחאה על עליית המחירים במדינה ושיעורי האבטלה הגבוהים בה. בהפגנות נהרגו עד כה שישה בני אדם - שני שוטרים וארבעה מפגינים.

אחת מהדמויות הבולטות השואפות לרשת את כסאו של מובארק, הוא מוחמד אל-בראדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר. אל-בראדעי נחת אתמול בערב בקהיר לאחר ששהה מספר ימים באוסטריה. הוא גם הבטיח כי יתמוך במפגינים המצרים במחאתם נגד השלטונות. אל-בראדעי אמר כי מדובר ברגע קריטי בחייה של מצרים, ואף ציין כי יהיה מוכן לקבל לידיו את השלטון למשך תקופת מעבר, "אם זה מה שהעם ידרוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יום שני למהומות נגד השלטון במצרים. Ben Curtis, AP
יום שני למהומות נגד השלטון במצרים/AP, Ben Curtis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully