וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלת בשדה"ת - אלמנה שחורה שאומנה בפקיסטן"

לפי דיווחי גורמי ביטחון ברוסיה, המחבל והמחבלת שביצעו את פיגוע ההתאבדות במוסקבה השתייכו לתא טרור מצפון הקווקז והתנהל אחריהם מעקב - אך הם לא נתפסו. פוטין: המחבלים לא מצ'צ'ניה

המחבל והמחבלת שביצעו את פיגוע ההתאבדות בשדה התעופה במוסקבה ביום שני, היו חברים בתא טרור בשם "גדודי האלמנה השחורה" - מחבלים מתאבדים שאומנו בבסיסי אל-קאעדה בפקיסטן, ונשלחו כולם למוסקבה כדי לפגוע במערך התחבורה שלה. כך פורסם היום (רביעי) מפי "מקורות בטחוניים רוסיים" שצוטטו במספר כלי תקשורת.

לפי הדיווחים, בידי מנגנוני הביטחון הרוסים הייתה התרעה בנושא עוד מהחודש שעבר, לפיה שתי חוליות טרור הקימו בסיס בבית מחוץ למוסקבה, ובו הרכיבו את חגורות הנפץ. כזכור, עוד בלילה שלפני הפיגוע התפרסמו ברוסיה דיווחים על מרדף של כוחות הביטחון אחר מחבלים מתאבדים פוטנציאליים באזור מוסקבה.

אחת החוליות האלו הוציאה לפועל את הפיגוע בשדה התעופה. שניים מחבריה היו המתאבדים, ושלושה נוספים שפיקחו על המבצע נמלטו, וכעת מתנהל מרדף של כוחות הביטחון אחריהם. היום התרבו בתקשורת הרוסית הדיווחים על כך שלמנגנוני הביטחון היה מידע מוקדם על הפיגוע המתוכנן, עוד מהחודש שעבר, אך לא נעשה די למנוע אותו. היום הודיע הנשיא דמיטרי מדבדב כי הורה לפטר מתפקידיהם את אחראי האבטחה בשדה התעופה עקב הכשלים.

פרחים ונרות זיכרון בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, יומיים לאחר הפיגוע. רויטרס
פרחים ונרות זיכרון בשדה התעופה/רויטרס

אתר חדשות רוסי אף פרסם היום מסמך מדצמבר, שבו מתריע שירות הביטחון הרוסי FSB מפני הפיגוע שמתכננת חוליה של שלוש נשים וגבר שמגיעים מצ'צ'ניה. לפי המסמך, החוליה התאמנה בפקיסטן ובאירן, וחוליה נוספת אמורה להגיע בעקבותיה.

עדי ראייה לפיגוע סיפרו כי המחבלת שהתפוצצה באולם הנוסעים הנכנסים - בין אם פוצצה עצמה ובין אם הגבר שהיה עמה הפעיל את המטען - הייתה לבושה שחורים ועטתה רעלה שחורה. הופעה כזו עשויה לרמז שמדובר ב"אלמנה שחורה": מושג מצפון הקווקז המתאר מחבלת מתאבדת הנוקמת את הריגת בעלה על ידי כוחות הביטחון הרוסיים.

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס בספקנות לכל הדיווחים. "לפי המידע הראשוני, מעשה הטרור הזה אינו קשור לצ'צ'ניה", אמר לעיתונאים. ברוסיה משוכנעים שהמחבלים הגיעו מצפון הקווקז, וגם אם אינם מצ'צ'ניה, עדיין ישנן כמה אפשרויות לגבי מוצאם. הבולטת ביותר היא צפון דגסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully