וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרפול הוציא צו מעצר לנשיא טוניסיה המודח

שר המשפטים הודיע כי הנשיא בן עלי, רעייתו וקרובי משפחה נוספים מבוקשים בגין גניבת רכוש וכספים מהמדינה. עוד אמר כי 11,000 אסירים נמלטו במהלך ההפיכה. בטוניס התחדשו היום המהומות

טוניסיה ביקשה מהמשטרה הבינלאומית, האינטרפול, לסייע במעצרו של נשיאה המודח, זיין אל-עבדין בן עלי, שנמלט מהמדינה לפני כשלושה שבועות לאחר הפיכה עממית, ושככל הידוע שוהה בערב הסעודית. כך הודיע היום (רביעי) שר המשפטים הטוניסאי, לזהאר כרואי צ'בי, שהוסיף כי טוניסיה ביקשה גם את מעצר אשתו של בן עלי, לילה טרבלסי, ובני משפחה נוספים שלו. בעקבות הבקשה, הוציא האינטרפול צו מעצר בינלאומי נגד בן עלי.

לדברי השר, טוניסיה מתכוונת לשפוט את בן עלי ומשפחתו על גניבה, משום שלקחו עמם רכוש וכספים השייכים למדינה. עוד הוסיף השר כי שישה מאנשי משמר הנשיא יועמדו לדין בגין "גרימת אלימות".

עוד אמר צ'בי, בדברים שאמר במסיבת עיתונאים בטוניס, כי כ-11,000 אסירים נמלטו מבתי הכלא בטוניסיה במהלך ההפיכה לפני שבועיים וחצי, שהסתיימה בבריחתו של בן עלי מהמדינה. עוד הוסיף, כי מאז ההפיכה שוחררו מבתי הכלא עוד 2,460 אסירים. הוא לא הרחיב בנושא, ולא ברור אם מדובר באסירים פוליטיים.

אחרי כמה ימים של הפגנות שקטות, פרצו הבוקר שוב עימותים בין מאות צעירים שהפגינו בטוניס בירת טוניסיה, לכוחות הביטחון שניסו לפזר אותם. לפי הדיווחים, הצעירים הדורשים את התפטרות הממשלה יידו אבנים, והמשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully