וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "דו"ח טירקל מהימן ואובייקטיבי"

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב בירך על הגשת חלקו הראשון של הדו"ח לחקר אירועי המשט, וכינה אותו "מהימן ובלתי תלוי". עם זאת הוא הדגיש כי הדו"ח איננו תחליף לבדיקה של האו"ם

בוושינגטון מגבים את ממצאי ועדת החקירה לאירועי ההשתלטות על המרמרה: דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי אמר הלילה (שלישי) במסיבת עיתונאים כי השלמת חלקו הראשון של הדו"ח מהווה "צעד חשוב", והוסיף כי "אנו סבורים שישראל ערכה חקירה בלתי תלויה, מהימנה, מקיפה ושקופה".

עם זאת, קראולי הדגיש כי הוועדה שהקים מזכ"ל האו"ם באן קי מון לבדיקת האירועים היא עדיין "הפורום המרכזי בו הקהילה הבינלאומית צריכה לבחון את התקרית". קראולי ביקש להדגיש את המאמץ המשותף לשתי הוועדות, ואמר כי דו"ח טירקל "יתרום לתהליך הרחב יותר שיוביל מזכ"ל האו"ם".

ביום ראשון פורסמו מסקנות החלק הראשון של דו"ח ועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה. הוועדה קבעה כי ההשתלטות על ספינת המאווי מרמרה נעשתה בהתאם לחוק הבינלאומי, וכי המצור על עזה אף הוא איננו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי. בנימוקיה כתבה הוועדה כי החוק הבינלאומי "מתיר לתפוס ספינה מרגע שיש אינדיקציה שבכוונתה לשבור סגר ימי" והוסיפה כי לפי גישות מסוימות, היה זה לגיטימי להשתלט על המשט עוד כשיצא מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully