וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על דו"ח טירקל: מיהרו לשפוט את ישראל

23.1.2011 / 19:31

עם קבלת דו"ח על האנטישמיות בעולם, התייחס נתניהו לראשונה לפרסום מסקנות ועדת טירקל שמצאה כי ישראל פעלה בהתאם לחוק הבינ"ל במשט לעזה. "מקווה שאלו שמיהרו להאשים יקראו הדו"ח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לממצאי ועדת טירקל לבחינת אירועי המשט הטורקי לעזה. במעמד קבלת דו"ח האנטישמיות הבינלאומי משר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, אמר נתניהו, כי "אני מקווה שאלה שמיהרו לדון לכף חובה את מדינת ישראל ואת צה"ל שיקראו את הדו"ח ויידעו את האמת על האירועים. החיילים הגנו עלינו ועל עצמם. זו לא רק זכותם זו גם חובתם וישראל עומדת מאחוריהם ומודה להם על אומץ ליבם".

נתניהו אמר עוד, כי "חיילי צה"ל עלו באומץ ובאיפוק על סיפון ספינת ה'מרמרה' במטרה לאכוף את הסגר הימי על עזה ממנה שוגרו אלפי רקטות לעבר ישראל. כל העולם ראה כיצד חיילי צה"ל הותקפו ונאלצו להגן על חייהם. היה מי שטען שהם פעלו שלא כשורה נגד החוק הבינלאומי. הקמנו ועדת חקירה עצמאית ובלתי תלויה שהשתתפו בה באופן חסר תקדים גם משקיפים זרים מהמעלה הראשונה. הם פרסמו דו"ח שמראה בבירור שהסגר חוקי, אכיפת הסגר הייתה חוקית, וחיילי צה"ל פעלו באופן חוקי ומתוך הגנה עצמית".

נתניהו התייחס גם לדו"ח האנטישמיות בינלאומי ואמר כי "זוועות השואה התרחשו לאחר שהעם היהודי איבד את הכוח להגן על עצמו והדבר הזה התהפך עם הקמת מדינת ישראל כשהיהודים השיבו לעצמם את הכוח להגנה עצמית. זו תמצית השינוי הגדול שהתרחש מקום המדינה, אך לא כולם מקבלים זאת".

נתניהו הוסיף כי "לצערנו יש רבים שפועלים לשלול את הזכות הזו. הם אומרים: 'יש את הזכות להגנה עצמית', אך רק בתיאוריה, כי בכל פעם שישראל מגינה על עצמה בפועל, היא מואשמת בהאשמות שווא כאילו ביצעה פשעי מלחמה. זה מה שקרה כשהקמנו את גדר הביטחון כדי לעצור מחבלים מתאבדים שפוצצו את ילדינו ועל כך רצו לקחת אותנו לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה, זה מה שקרה גם בדו"ח גולדסטון הידוע לשמצה כאשר הגבנו לירי של אלפי טילים על יישובינו ועל אזרחינו בצורה מדויקת ביותר וגם כאן הואשמנו בפשעי מלחמה, וזה קרה שוב במאי האחרון כשבאנו לאכוף את הסגר הימי על רצועת עזה כדי למנוע הברחת אמצעי לחימה לארגוני טרור - שוב האשימו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully