וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על דו"ח טירקל: "חסר ערך או אמינות"

ר"מ טורקיה הגיב בביטול לדו"ח הוועדה לחקר ההשתלטות על המשט. בהודעה נוספת נמסר כי אנקרה "מזועזעת ונחרדת". דו"ח החקירה הטורקית, שהוגש בספטמבר לאו"ם, הטיל את האחריות על ישראל

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס אחר הצהריים (ראשון) בביטול למסקנות ועדת טירקל שפורסמו מוקדם יותר, וקבעו כי ישראל נהגה בהתאם לחוק הבינלאומי בהשתלטות על המשט הטורקי לעזה במאי האחרון. בשיחה עם עיתונאים באנקרה אמר ארדואן כי דו"ח הוועדה הוא "חסר כל ערך או אמינות".

בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ באנקרה, נמסר במקביל כי טורקיה "מזועזעת ונחרדת" מממצאי הוועדה הישראלית. ההודעה מפנה לדו"ח החקירה שקיימה טורקיה לאירועי המשט, אותו הגישה בספטמבר לוועדת הבדיקה של מזכ"ל האו"ם. הדו"ח ההוא הטיל את האחריות לתוצאות הקשות של המשט במלואה על ישראל, וקבע כי הסגר הישראלי על רצועת עזה, כמו גם "ההתקפה הישראלית על משלחת הסיוע ההומניטרי" הם הפרות של החוק הבינלאומי.

מוקדם יותר פרסמה הוועדה לחקר תוצאות ההשתלטות על המשט, בראשות השופט יעקב טירקל, את מסקנותיה, בהן קבעה כי ישראל נהגה בהתאם לחוק הבינלאומי במבצע ההשתלטות, ושיבחה את התנהלות הלוחמים במבצע. הוועדה קבעה כי החוק הבינלאומי "מתיר לתפוס ספינה מרגע שיש אינדיקציה שבכוונתה לשבור סגר ימי", והוסיפה כי לפי גישות מסוימות, היה זה לגיטימי להשתלט על המשט עוד כשיצא מטורקיה. "היו גם סיבות מבצעיות לעלות על הספינה במקום שעלו עליה", נכתב בדו"ח.

הוועדה הדגישה כי לאנשי הספינה הטורקית "מאווי מרמרה" אסור היה להתנגד להשתלטות, ושיבחה את התנהלותו של צה"ל: "אפילו שהיה מותר לירות ירי אזהרה, ישראל לא עשתה זאת, ובצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully