וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקאי: "האטה בתוכנית הגרעין האירנית"

דיפלומט אמריקאי אמר כי יש סימנים שתוכנית הגרעין האירנית מאבדת מומנטום, "כך שיש עוד זמן לדיפלומטיה". המגעים בין המעצמות לאירן הסתיימו ללא תוצאות. אשטון: "אכזבה מעמדת אירן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

דיפלומט אמריקאי בכיר אמר הערב (שבת) כי שש המעצמות מוכנות להמשיך במאמצים להשיג פתרון דיפלומטי בסוגיית הגרעין האירני, אך על אירן לבחור אם זהו רצונה. בתום יומיים של דיונים ללא הסכמות בין אירן והמעצמות באיסטנבול אמר הבכיר כי "ישנם סימנים שתוכנית הגרעין האירנית האטה, כך שיש עוד זמן ומקום לדיפלומטיה. אנחנו מקווים שהאירנים יעריכו מחדש את ההדזמנות לשיחות". הבכיר הוסיף כי המעצמות - ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה, סין וגרמניה - "מאוחדות למדי בכל הנוגע ליחסן כלפי אירן".

מוקדם יותר הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שניהלה את המגעים עם אירן מטעם שש המעצמות באיסטנבול, על כישלון סבב שיחות הגרעין הנוכחי. "זה לא הסיום שקיווינו לו", אמרה אשטון. "קיווינו למצוא דרכים להתקדם. אני מאוכזבת עמוקות שזה לא התאפשר".

במערב ציינו עוד כי אירן הציבה תנאים אותם כינתה אשטון "בלתי מקובלים" הנוגעים להעשרת האורניום ולהסרת הסנקציות. "המעצמות מאשרות את מחויבותם לפתרון דיפלומטי ונותרו מאוחדות בסוגיה האירנית. אנו מצפים מאירן להפגין גישה פרגמטית ולהגיב בחיוביות לניסיון למגעים. הדלת נותרת פתוחה, הברירה נותרת בידי אירן", סיכמה אשטון בתום יומיים של דיונים.

בצד האירני הודיעו מנגד כי המגעים יימשכו, אך סירבו לפרט מתי והיכן.
אתמול, בסיום הסבב השני לשיחות, נשמעו הדיפלומטיים המערביים מיואשים, ואמרו כי הם "כועסים ומתוסכלים מהתנהגותה של אירן".

במהלך המגעים דחתה טהרן את בקשת המערב לקיים שיחות דו צדדיות עם נציגי ארה"ב במסגרת המשא ומתן על תכניתה הגרעינית, הנערך באיסטנבול. זאת למרות בקשתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שעומדת בראש השיחות מטעם שש המעצמות. אבופאזל זוהרוונד, עוזרו של ראש צוות המו"מ האירני סעיד ג'לילי, טען כי "אין צורך לקיים שיחות כאלה אם הן אינן קשורות למגעים על הגרעין".

עדכון ראשון: 13:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully