וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר: הגיע הזמן להתכונן לתקוף באירן

ראש ממשלת בריטניה לשעבר אומר כי יש "להפסיק לנקוט בעמדה המתנצלת האומללה, ולהיערך למתקפה באירן". הוא הדגיש כי על המערב להתייצב מול "הדיקטטור אחמדינג'ד"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר יוצא למתקפה חזיתית מול הרפובליקה האיסלמית: בעדותו בפני הוועדה לבדיקת המעורבות הבריטית במלחמה בעירק, קרא טוני בלייר לאירופה ולארה"ב להתעשת, "לחדול מהמדיניות הפייסנית האומללה כלפי אירן", ולהתכונן למתקפה נגדה.

בלייר המשיך ואמר כי "המערב חייב להתכונן להתייצב לאתגר שמציב הדיקטטור אחמדינג'ד". הוא האשים גורמים בארצו בכך שהם ממנים את ארגוני הטרור במרזח התיכון, ועושים כל שביכולתם כדי למנוע שלום ויציבות באזור.

בעוד בלייר מציע מדיניות תקיפה בנושא האירני, המערב ממשיך במאמצי ההידברות עם טהרן: הבוקר נפתח באיסטנבול היום השני לשיחות בין אירן, המיוצגת על ידי סעיד ג'לילי, ונציגי שש המעצמות, ובראשן שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון, אך הישגים גדולים עדיין לא נראים באופק. אתמול, בסיום הסבב השני לשיחות, נשמעו הדיפלומטיים המערביים מיואשים, ואמרו כי הם "כועסים ומתוסכלים מהתנהגותה של אירן".

במהלך המגעים דחתה טהרן את בקשת המערב לקיים שיחות דו צדדיות עם נציגי ארה"ב במסגרת המשא ומתן על תכניתה הגרעינית, הנערך באיסטנבול. זאת למרות בקשתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שעומדת בראש השיחות מטעם שש המעצמות. אבופאזל זוהרוונד, עוזרו של ראש צוות המו"מ האירני סעיד ג'לילי, טען כי "אין צורך לקיים שיחות כאלה אם הן אינן קשורות למגעים על הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully