וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מאמצי הרשות באו"ם לא מועילים לשלום"

מזכירת המדינה האמריקאית יצאה נגד היוזמה הפלסטינית לגנות את הבנייה בהתנחלויות במועצת הביטחון: "הפעולות באו"ם לא מקדמות את המשא ומתן". ארה"ב טרם הודיעה אם תטיל וטו על היוזמה

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה הלילה (שישי) כי ארצה מתנגדת למאמצי הפלסטינים לשכנע את מועצת הביטחון של האו"ם לגנות את הבנייה בהתנחלויות. "הדרך היחידה לפתור את הסכסוך היא באמצעות משא ומתן שיוביל להסכם", אמרה קלינטון. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי קלינטון אמרה עוד שהאמריקאים "לא רואים את הפעולות באו"ם או בכל פורום אחר כמועילות להשגת המטרה".

"בסופו של דבר, הישראלים והפלסטינים צריכים להחליט אם הם מסוגלים לנהל משא ומתן שיוביל לפשרה בשני הצדדים כדי להשיג שלום", אמרה קלינטון לכתבים במחלקת המדינה.

ההצעה הפלסטינית נגד הבנייה בשטחים ומזרח ירושלים הוגשה למועצת הביטחון ביום שלישי האחרון, בתמיכת חברות המועצה לבנון, ברזיל ודרום אפריקה. הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמר כי היא תסייע להחיות את שיחות השלום, לאחר שהפלסטינים פרשו מהשיחות עם סיום הקפאת הבנייה.

ארה"ב לא התחייבה עד כה להטיל וטו על המהלך, ובמקביל אף נשלח מכתב מטעם חברי קבינט אמריקאים לשעבר, דיפלומטים ועיתונאים, הקורא לנשיא אובמה לאמץ את היוזמה הפלסטינית. "אם ההצעה תואמת את המדיניות האמריקאית הנוכחית, אז הטלת וטו תחתור תחת אמינות ארה"ב והאינטרסים שלה, תוך הוצאתנו מהקונצנזוס הבינלאומי, והפחתת יכולתנו לתווך בסכסוך", צוין במכתב הפתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully