וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 דקות. זה הזמן שדרוש לסיגריה להזיק לגופכם

מחקר בארה"ב מצא כי עישון סיגריות גורם נזק לגוף בתוך 15-30 דקות, בניגוד לאמונה שנזקי העישון מורגשים רק כעבור שנים. על פי המחקר, כימיקלים מסרטנים נוצרים בגוף מיד לאחר העישון

עישון מזיק לבריאות, גם בתוך דקות ולא רק בטווח הרחוק - כך עולה ממחקר שפורסם היום (ראשון) בארה"ב. על פי המחקר, הכימיקלים שגורמים לסרטן נוצרים בגוף זמן קצר מאוד לאחר העישון. לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מהווים אזהרה חמורה לאלו השוקלים להתחיל לעשן.

החוקרים בחנו את רמות הכימיקל PAH שנמצא קשור למחלת הסרטן בגופם של 12 מעשנים. מרגע שנכנס לגוף, השתנה הכימיקל לכימיקל אחר שפוגע ב-DNA של המעשן, וידוע כקשור לסרטן. המחקר הראה כי התהליך המסרטן נמשך בין 15 ל-30 דקות בלבד.

פרופסור סטפן הכט מאוניברסיטת מינסוטה אמר, כי "המחקר הזה הוא ייחודי, הוא הראשון שבוחן את התהליך שעובר הכימיקל PAH בגוף האדם, במיוחד כזה שעובר על ידי שאיפה של עשן סיגריות, ללא הפרעה של גורמים אחרים כמו זיהום אוויר או דיאטה".

מרטין דוקרל, מנהל מדיניות ומחקר בעמותת צדקה הפועלת נגד עישון, אמר כי "כמעט כולם יודעים שעישון יכול לגרום לסרטן ריאות. העובדה המצמררת במחקר הזה היא שהוא מראה עד כמה מוקדם התהליך הזה מתחיל – לא בתוך 30 שנה, אלה בתוך 30 דקות מסיגריה אחת עבור כל נבדק במחקר הזה". המחקר מומן על ידי המכון האמריקאי לחקר הסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully